recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vælge Hifi for 10k i HiFi klubben
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vælge Hifi for 10k i HiFi klubben

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 09:45
System Audio, Dansk produceret, laver nogle dejlige højtalere. Lyttede til dem inde i Sound2Vision i Viborg, og de lyder ret godt. 
Dog rammer de ikke min musik klasse på Hardstyle, Hip hop/rap, Rock, Heavy metal. JEG vil mene de er mere til den 'stille' ende af musik, som klassisk, jazz og lignende. Dertil, vil jeg også mene at det næsten er et MUST, at have en Subwoofer til disse højtaler, da de ikke er 'bass' monstre :)
Du kan se lidt hvad av-connection har http://www.av-connection.dk/?ML=1216

Det er bare min mening.
Til top
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af dancing_naked dancing_naked skrev:

Tusind tak for feedback! Der er rigtig meget at tænke over. Desværre så blev det lidt som jeg havde frygtet, at i kom med en masse lækkert grej over hele landet. Jeg er indforstået med at hvis jeg køber brugt så kan jeg få mere, men jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke magter at skulle ligge og køre rundt til alt mellem 2 og tusind private/forhandlere for at høre lyd. Der er tre aspekter i det.

1. Alle steder jeg kommer hen vil jeg helt sikkert synes at lyden er fantastisk fordi jeg ikke har været vandt til at lytte på HiFi lyd, jeg har altså ikke nogen reference ved siden af at holde den pågældendes lyd op mod.

2. Det er for tidskrævende at trille rundt til folk.

3. Jeg vil gerne ha' garantien med så hvis det skal være brugt skal det ikke være ældre end 2 år.

En lille detalje jeg har glemt er, at højttalerne skal være dame venlige, i den forstand at store træfarvede gulvhøjttalere eller kæmpe store sorte cerwin vega diskohøjttalere er udelukket ;)

Jeg vil overveje om jeg skal et smut forbi de to forhandlere i henholdsvis Viborg og Aarhus da jeg her vil ha' noget at holde de forskellige højttallere/recievere op mod. Men privat køb er nok lagt i graven med mindre der popper noget helt vildt op i nærområdet (40 km fra holstebro).

Så jeg vil gerne spørge jer igen. Hvis i fik vredet armen om på ryggen, en pistol i tindingen og skulle vælge for 10.000 på HiFi klubben hvad ville i så tage. Lad os sige at vi droppe sonos og bruger min Touch.

Mvh.
Kenneth

EDIT//

Specs på fjersynets porte
http://www.lg.com/uk/tvs/lg-47LM669T-3d-tv

gad ikke lige læse hele tråden, så ved ikke om det er blevet forslået.
du kan jo evt finde det du kan lide i hifi butikken, og derefter købe tingene brugt. så for du noget du har hørt
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Ronny73 Ronny73 skrev:

du kan jo evt finde det du kan lide i hifi butikken, og derefter købe tingene brugt. så for du noget du har hørt

Shocked
Til top
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Shocked

over hvad ?
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 10:34

Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Shocked

over hvad ?

Over at misbruge den service der er at få i en fysisk butik, som er beregnet til at medføre salg i samme. Dårlig stil simpelthen.
Til top
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 10:40
øh ok, bare jeg står og kigger på et anlæg bliver jeg spurgt om jeg vil lytte, jeg siger så jeg ikke skal købe men bare er nysgerrig. men derfor for jeg alligevel lov til at høre det
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 11:48
En ide til et sæt hvor jeg tager surround receiver grundet digital indgange og ARC i HDMI imellem tv. Du har også netværk til styring af receiver med wi-fi (kan gemmes i skab) og med mulighed for Spotify. (ARC=http://hdguru.com/what-is-hdmi-arc-and-what-does-it-do-for-your-hdtv/)

Du har behov for lidt flere kræfter som NAD'erne har og derfor x2000 frem for x1000. Hvis du senere vil have sub eller surround har du muligheden men ikke nødvendigt.

eller 

Samt genbruge din logitech squeez eller benødt streaming muligheden i receiveren. Lige en anden ting er at ved brug af en surround receiver som denne kan du justere lip sync som er når lyd og mund bevægelser ikke passer nemmere og bedre end med stereo forstærker og en dac.

Redigeret af Mr. Anderson - 25-Oktober-2013 kl. 11:55
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 12:55
Hvor stort et rum skal du spille op? og havde du planer om et surround setup?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
dancing_naked Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hvor stort et rum skal du spille op? og havde du planer om et surround setup?

Ingen planer om surround.

Stuen er L formet og er 30 KVM i alt. "hoved" delen er 25kvm, den lille del er 5 kvm

Jeg kigger nu bredere end HiFi Klubben:

Som sagt:

Reciever: Yamaha 675 er den jeg har slået mig fast på. Pris ~3100

Højttalere - krav HVIDE:
Jeg kigger på Dali Ikon 7 i HiFi Klubben
Derudover vil jeg høre Monitor Audio Silver RX 6 i AV Connection

Endvidere håber jeg på at der popper et par brugte hvide B&W CM 8, Dali Ikon 6 MK 2 eller Dali Ikon 5 Mk 2.

Det er status pt. Er jeg på herrens mark?
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2013
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 21:53
Meget kommer an på hvad lægger vægt på i lyden og hvordan dit lytterum er.
I både TC og HFK kan du købe nogle sæt og levere det tilbage du ikke synes om. Du har besluttet dig for Yamaha og din kilde. Så er det faktisk bare at lave noget arbejde...2 sæt HT hjem og skru op.

Er du til bas synes jeg ikke zensor er en mulighed. RX6 har jeg hørt og de var faktisk ganske fornuftige all-round. Jeg er dog til mere bund og valgte selv RX8. Men igen har Dali jo også mange muligheder bla lektor serien.
Du kan evt. Tjekke demo modeller ud fra TC og HFK ( kan dog ikke finde deres online efter ny side ).
RX6 demo sæt 6000
RX8 demo sæt 7600
Garanteret der hos HFK og andre forhandlere kan findes tilsvarende tilbud
Til top
dancing_naked Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 12:25
Så kom der endelig en afslutning på denne tråd. Jeg har fået HIFI, yay!

Det endte med et sæt Monitor audio RX 6 Silver i hvid. Rigtig flotte højttalere som konen 100% støtter. Det er begrænset hvor meget jeg har fået spillet på dem, men indtil videre er jeg tilfreds!

Til at drive dem købte jeg Yamaha RXV 675 - Første indtryk er at den er noget kringlet at finde rundt i og sætte op. Jeg skal hvertfald støtte mig til manualen.

Begge dele er købt i Tape connection i Aarhus. Det skal siges at jeg også krydsede over i Hifi klubben for at lytte til Zensor 7 og Dali Ikon 6 Mk2. Ikon lyder rigtig godt men til en mer' pris på mellem 3 og 4 tusind kunne det køb ikke forsvares holdt op mod RX6.

Mange tak for jeres feedback. Det er meget værdsat og har helt sikkert hjulpet mig. jeg endte som i kan se med at købe nyt, men brugt markedet for hvide højttalere er ikke vanvittigt stort. Jeg har er alt i alt godt tilfreds!
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2013
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 23:35
Tillykke med valget. Håber både du og konen bliver rigtig glade for det.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu