|
Mystisk pladespillerproblem - Kun 1 kanal |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Claus Bagge-P ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juli-2013 kl. 11:18 |
Kan nogen hjælpe med et mystisk problem. Pladespilleren er forbundet med 2 phonokabler til en surroundreceiver Onkyo TX-SR875. Derudover der det tynde "jordkabel" fra grammofonen naturligvis tilsluttet stelskruen på Onkyoen. Højttalerne er til stereoafspilning 2 stk. Dali Mentor 6. Dette er en en meget vellydende kombination - men jeg har et problem: Somme tider afspilles kun venstre kanal... Jeg har fundet ud af, at problemet forsvinder, hvis jeg trækker grammofonens strømforsyning ud af strømskinnen - og sætter den i igen. Bemærk at problemet består, hvis jeg blot tager det runde lavvolt-stik ud/ind af grammofonen. Der er ikke foretaget nogen decideret jording af anlægget, da der ikke umiddelbart er mulighed herfor. Er dette et kendt fænomen - og hvem kender kuren? På forhånd tak! |
|
Claus Bagge-P
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemet kan ligge i forbindelserne fra pick-up til arm. Har ofte oplevet at lirken med stikkene afhjalp problemet
|
|
![]() |
|
Claus Bagge-P ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
Tak for forslaget - jeg har dog aftestet den mulighed - inden det gik op for mig, at der nok er tale om et stel/jord/statisk problem... |
|
Claus Bagge-P
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ok, det har jeg ikke oplevet, kun dårlig forbindelse pga ir, når den ene kanal faldt ud
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |