recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony W828 standby stømforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony W828 standby stømforbrug

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af FabriciusIT FabriciusIT skrev:

Tror jeg fandt forklaringen... W828 bruger en ekstern strømforsyning som konstant trækker 13-16 watt uanset om den er forbundet til tv'et eller ej... Det er simpelthen for dårligt. Man køber et super lav-energi tv og så bliver det leverer med en Crap strømforsyning. Jeg kunne lyse hele min stue om med en 16 watt led pærer!! I stedet ryger de 16 watt ud i ingenting 24x7
øv
Jeg tror ikke på de 16W og det kan du let afprøve ved at tage fat i den eksterne forsyning når fjersynet har været slukket i flere timer. Hvis der afsættes 13-16W i den vil den være kanon varm. Jeg vil tro at du ikke kan mærke varme overhoved.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 09:33
Jeg har selv målt på W8 (W805 versionen) og den bruger ikke mere end 0,1 W i stand-by.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1399291728

Som sagt til at starte med, så vil jeg tro, at det er fordi du bruger en måler, der måler forkert på switchmode-strømforsyninger.

Tunere osv. står ganske nok tændt lidt tid efter tv'et slukkes, men de slukker automatisk. Hvis tv'et havde et standby-forbrug på 16W ville det slet ikke kunne sælges i Europa :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu