|
Lyd via forstærker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Suburi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-August-2013 kl. 15:43 |
||
Hej
Jeg har brug for nogle "kloge hjælpere". Jeg har et Philips 39PFL4208T og købte et optisk kabel, troede jeg kunne få lyd via Digtal audio out(tv) Digtal audio in (forstærker)' Forstærkeren er en NAD reciever Viso Two. I fjernsynet kan der ikke sidde opstisk kabel.. det er et "rundt stik" i Digital audio out? Jeg har ringet til Philips og de siger man skal bruge et coaxial kabel og det er ikke sikkert det dur... De anbefalede jeg brugte hovedtelefon udgangen på fjernsynet og så på en eller anden måde over i forstærkeren. Så nu står jeg med et lækkert optisk kabel og kan ikke komme videre, har i et bud på, hvordan jeg kan få lyd fra tv'et via min forstærker/højtalere?? På forhånd tak Suburi |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Du skal bruge Coax forbindelsen.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
||
Ja, så er det lidt dumt at have købt et optisk kabel......
God ide! Ikke mindst fordi dit fjernsyn har sådan en udgang og din forstærker sådan en indgang.
Nej, det er et Philips, men altid noget at de selv står ved det. Giv det et forsøg, find et helt almindeligt lydkabel med phonostik i begge ender og slut det til coax out på tv og coax in på forstærker. Lur mig om ikke der så kommer lyd igennem.... Klaus |
|||
![]() |
|||
Suburi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
||
Hej Klaus/Radiomanden
Tak for svar - har nu købt coaxial kabel og monteret det (og det passer :-)) MEN jeg får ikke noget lyd ud af højtalerene...? Er ikke stærk i dette felt ;-) Hvad skal forstærkeren være indstillet til ? Og tv'et ? (har prøvet i tv'ets opsætning at markere ekstra højtalere, men ikke fået lyd) Hilsen Finn Redigeret af Suburi - 25-August-2013 kl. 12:36 |
|||
![]() |
|||
||
Hej igen
Var for hurtig, der er nu lyd :-) der skal dog skrues en del op på forstærkeren..? Hilsen Finn |
|||
![]() |
|||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
||
Prøv at se om der ikke er et sæt stereo phono out stik på dit tv (audio out). Det sidder ofte der hvor Component indgangen er. Er der det, så skal du blot have et phono kabel her og over i f.eks AUX indgangen på forstærker/receiver. Så får du mere niveau på lyden.
![]() Redigeret af javilha - 25-August-2013 kl. 13:38 |
|||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Nu er der jo oplyst hvilket TV det er, så er det også nemt at vide hvilke tilslutninger der er, og der er ikke RCA Out, kun In.
Derudover vil man have Surround fra TVet, så er det Digital Out der skal anvendes.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
På visse TV kan man stille udgangen til at følge lyd niveauet på TV.
Udgangen skal stå på fix lyd. Så er der mere lyd styrke. |
|||
![]() |
|||
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
||
Ja, på mine SONY kan jeg stille phono out til variabel, og derved styre volumen i anlæget med fjernbetjeningen .
carsten
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |