recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby digital på pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDolby digital på pc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Emne: Dolby digital på pc
    Sendt: 12-Juli-2006 kl. 10:18

Har netop fået Windows Media Player til at smide et digitalt signal ud til min forstærker, og det er jo ganske fint.

Men når jeg afspiller mp3-filer, så skriver forstærkeren ved nogle af dem at det er Dolby Digital?

Jeg ved utrolig lidt om DD, men troede da ikke at det var et format til musik, så er det min forstærker der fortolker signalet forkert (det er ikke alle mp3 den gør det ved)?

Jeg bruger AC3 filter

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 11:41
Hej Kjeldberg.

Faktisk kan din PC godt sende dine MP3'ere i DD, men så er det bare DD2.0 og ikke DD5.1 som de fleste forbinder med DD. Dette er i hvert fald en mulig forklaring på, at din forstærker skriver Dolby Digital (eller måske bare lyser i en lampe til DD)
Eller også er der nogle af dine MP3'ere der er i DD5.1 eller DD2.0, dette skal jeg ikke kunne svare for. Men det kan godt lade sig gøre!

/Martin
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 11:49
Tak for svaret, havde selvfølgelig ikke lige tænkt over at Dolby ikke nødvendigvis betyder 5.1 .
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu