|
Sharp 60LE636s eller Sony 55HX855 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2013 kl. 13:38 |
||
Hej,
jeg står virkelig med et dilemma og selvom jeg godt ved at man skal være forsigtig med at spørge andre til råds, da det ofte er subjektive meninger man får, så gør jeg det nu alligevel. Jeg har i et stykke tid kigget på ovennævnte Sharp og har google'et en del omkring TV'et. Det har fået "Best buy" af avforums og generelt får det rigtig god omtale på diverse fora og så kan jeg faktisk godt lide at man ikke skal betale for 3D, stemmestyring, smartTV og alt muligt andet gejl, jeg overhovedet ikke kommer til at bruge. Tilgengæld får man 60" og så til lige under 10K. Nu sælger Elgiganten så, fra næste uge Sony'en til 10K og så er jeg blevet lidt i tvivl. Som sagt er det på ingen måde 3D og andet "gejl" der lokker mig, men måske at det er et bedre TV, som så dog er 5" mindre. Det der kan genere mig allermest ved et tv, er "judder/hakken" ved f.eks. panorering, så jeg er egentlig ude efter det TV som giver mig mindst og helst overhovedet ingen. Jeg er som udgangspunkt ikke interesseret i anbefalinger af andre TV, men hvis nogen lige har det perfekte TV i den prisklasse, så hold jer da ikke tilbage (plasma er dog ikke muligt, da jeg har børn, som ikke slukker TV'et). Men udgangspunktet er gode råd ang. (eller endnu bedre, erfaring med) de to ovennævnte TV. Mit brug er alm. tv, en hel del film (blu-ray) og ganske lidt PS3 spil, det er dog mest sønnen på 6 der spille, så inputlag betyder ikke det store. Vi sidder min. 5 meter fra TV'et, så jeg mener sagtens vi kan have 60". Min tvivl går vel i bund og grund bare på, om jeg får et bedre TV med Sony'en, rent billed mæssigt. Alternativt skal jeg jo købe dem begge og bruge de 14 dages returret på at vurdere dem "side by side" ![]() Mit nuværende TV er et Sony 46" EX1 (den med den trådløse boks) og det synes jeg ikke lider af "judder/hakken". Ser frem til gode råd, vejledning og måske belysning af sider jeg ikke lige selv har tænkt på. |
|||
![]() |
|||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det med hakken i panoreringer, skyldes mest den komprimering, der anvendes. Du kan faktisk også se denne hakken på et ualmindeligt almindeligt billederørs tv med digital boks på. Så længe det ikke et et still billede, der står, når poderne glemmer at slukke, men blot et tv program, så kan du roligt vælge plasma. Noget andet er, har du mulighed for at kigge på de 2 emner du nævner på hjemmeplan, så gør dette, da du her nemt selv kan afgøre hvad du synes en flottest billede i det daglige, og om menuerne er til at arbejde med. Sharp og f.eks Toshiba laver faktisk gode LCD tv. Der er hovsa'er i mellem i deres programmer, men ellers er de skam gode nok.
![]() |
|||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|||
![]() |
|||
D.I.Y ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 75 |
||
Hej.
Bemærk at du formentlig skal være MEGET hurtig for at få en HX855 i 55" til prisen på 10k-den skulle ifl.branchen være nær udsolgt af markedet i den str. og der kommer ikke flere hertil. Sony.dk har ikke flere...og iflg dem er det rest "demo" modeller der sælges til den pris?-så mon ikke det er den sædvanlige kedelige EL-GIGANTEN historie...et kanon tilbud-men man har bare ikke varen(eller kun MEGET få stk.?)Jeg ved det ikke-men gider bare ikke selv at gå forgæves hos dem mere....købte istedet et HX855 46" idag. Har selv været ejer af en SHARP 925 i en uges tid..den røg retur dengang til fordel for en Samsung C8705. M.vh lrev |
|||
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
|
|||
![]() |
|||
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
||
Jeg tror desværre D.I.Y har ret i antagelsen om hvor mange 55-HX855 Elgiganten har. Se evt. også svarene i denne tråd på side 3:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118997&PID=1203337#1203337 |
|||
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|||
![]() |
|||
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
||
Nå, det blev Sharp'en (size does matter)
![]() Fik det igår og har brugt indstillingerne fra Flatpanels anmeldelse af 836'eren. Har fået set lidt TV og en enkelt film og er indtil videre rigtig godt tilfreds. Under rulleteksterne kan man godt ane lidt backlight bleeding, men jeg har ikke lagt mærke til det når jeg se film eller TV. Så indtil videre er jeg meget godt tilfreds. |
|||
![]() |
|||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
||
Rigtigt pænt te'løk med det nye tv og rigtig god fornøjelse med det.
![]() |
|||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|||
![]() |
|||
michael nielsen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
||
Nu har du haft det i nogle dage. hvordan lyder dommen så nu. er det noget du kan anbefale eller er du blevet lidt skuffet med tiden( hvilket jeg selvfølgelig ikke håber).
|
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
||
![]() Lad os endeligt høre mere om dine erfaringer.
Der er jo ikke meget omtale at Sharp-tv i dk, så derfor ville det måske være en øjenåbner for mange hvis du ville være behjælpelig med dine erfaringer.
![]() |
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
||
ikke meget omtale at Sharp-tv i dk, nej underlig nok B&O hører man heller ikke meget til, underlig nok |
|||
E.L.
|
|||
![]() |
|||
Stuhr ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
||
@DIY: Du skriver, at du leverede dit Sharp retur til fordel for et Samsung 8705...... Er du tilfreds med det bytte? Og tilfreds med billedkvaliteten på Samsung?? Jeg spørger fordi vi netop har solgt vores 1 år gamle 46" Sony 724. Godt billede, syntes vi, men vil have et til CAM modul til Canal Digital.
Hvorom alting er, har vi fået nogle ret gode bud på h.h.v. Sony HX855 og Samsung 6705 og 8005. Alle 3 i 46".
Har nu 6705'eren hjemme, og er absolut hverken imponeret eller overbevist!! Jeg synes der er alt for meget uskarphed under bevægelse, og specielt hvis f.eks en bil kører hen over skærmen, så er det tydeligt at se, at bevægelsen er sat sammen af enkelt-billeder. Hvert enkelt hak er bare helt tydeligt. Og generelt virker det ofte som om man sidder og kniber øjnene sammen, i et forsøg på at gøre billedet skarpere.
Min frue og ene datter sad i går og så håndbold, og var nødt til at slå over på HD, da billedet ellers var aldeles forvirrende at se på.
Mit spørgsmål er så, om 8005'eren er væsentligt bedre end 6705'eren, eller om om vi skal tilbage til Sony??
Må erkende at jeg ikke bryder mig meget om deres nye fod og heller ikke om deres internet-browser (Sony), men jeg gider ikke sidde og se på "Øv!"-billeder.
Tak or inputs .......
|
|||
Stuhr
|
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
||
![]() Der er masser af indlæg om B&O tv.
![]() |
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
D.I.Y ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 75 |
||
Hej.ja,jeg var meget tilfreds...først af alt fordi SHARPèn ikke kunne hvad jeg var blevet lovet m.h.t sat tunerdelen.Nu har jeg dog netop skiftet tv igen-så SAMSUNG`en er røget i kammeret. Jeg har nu en Sony HX855 i stuen-og er overrasket over billedet på den.Var tæt på at købe en es8005,men måtte indrømme at billedet er klart bedre på 855`eren-så undværer jeg gerne det den mangler andre steder...så som bruger layout og SMART tv delen.Er blevet rigtig glad for den,og så håber jeg at den er uden alle de fejl som var/eller er- på min SAMSUNG. lrev
|
|||
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |