|
HDD optagelse af TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
AIBO ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2004 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-August-2013 kl. 20:45 |
|
Er på markedet efter en ny skærm, men har en lille niche-prioritet som er en optagelses funktion som er brugbar! Ved at der er mulighed for tilslutning af HDD via USB på stort set alle highend modeller af skærme i dag, men efter hvad jeg har erfaret, så er funktionen typisk "låst" således at jeg SKAL se på det jeg optager eller TV'et skal være tændt. Ergo TV'erne har kun én tuner :(. Er det bare sådan det er, eller er der undtagelser, hvor jeg kan bruge TV optagelse efter MIN hensigt? Altså, at kunne se program A mens jeg optager program B. Og at jeg kan sætte en timer optagelse til når jeg ikke er hjemme og TV'et er på SB.
Pt. er mit bedste bus på nyt TV Sony KDL-46W905A, men hvordan optage funktion fungere i praksis er ikke til at opstøve (igen igen). På forhånd tak ti de kloge mennesker som kan hjælpe ;).
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mig bekendt er der flere af de nye TV med 2 tunere, som f.eks. Panasonic's. Og med 2 tunere følger der også friheden til at optage et program mens man ser et andet. Timeroptagelse er også muligt med slukket Tv, og her kan så optages to forskellige programmer samtidigt
|
||
![]() |
||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
|
Mig bekendt er det kun Panasonic og Samsung, der har to tunere i topmodellerne. Ikke Sony. På mit WT50 fra sidste år må tv'et gerne være slukket under optagelse. Og jeg kan se en optagelse, mens det optager noget andet, el jeg kan se tv fra fiberboksen, DVD'en el andet, der er tilsluttet via HDMI, mens der optages fra tuneren, men ikke se et program og optage et andet, da der i sidste års modeller kun er en tuner.
|
||
![]() |
||
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1036 |
|
Det er de færreste TV - hvis nogen overhovedet - der skal være tændt for at kunne optage. Du kan altså sagtens programmere en eller flere optagelser, typisk via TV-guiden, der så kører, når du ikke er hjemme. Kun optageren kører, skærmen tændes ikke. Men er der kun en tuner, kan du ikke se andre kanaler samtidig. Du kan dog godt se f.eks. DVD eller streamet TV samtidig med, at den optager.
|
||
![]() |
||
~Damien~ ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-September-2006 Status: Offline Point: 39 |
|
Jeg har også et wt50, og er i tvivl om hvilken hdd jeg skal vælge.
Ifølge panasonics support, skal hdd'en være forsynet med ekstern strøm, kan det nu passe? Jeg mener at have hørt at det ikke er nødvendigt, bla. her på recordere.dk Morten |
||
![]() |
||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
|
Min har ikke ekstern strøm, men fungerer uden problemer.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10524 |
|
Det er ikke helt korrekt. Selvfølgelig skal TVet være tændt (som enhver anden recorder), ellers kan det jo ikke optage.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvis du med tændt mener Stand By, så ja. Det vil så optage, når det ikke bruges.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Nej! Skærmen kan godt være slukket |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |