recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD D7050 - koble pladespiller på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD D7050 - koble pladespiller på?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2009
Sted: 8kilo
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD D7050 - koble pladespiller på?
    Sendt: 24-August-2014 kl. 12:42
Hej,

Jeg vil høre om det er muligt at koble en pladespiller på via dens USB indgang?

/Piter
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 14:20
Ja. Men du skal have sådan en til at konvertere dit signal.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 15:09

Mon ikke der til en Reciver skal bruges RCA tilslutningen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 15:52
Piter:

Da D7050 kun har digitale indgange, skal have i en analog til digital konverter:

http://www.av-connection.dk/?PNo=LDY70409

Herforuden skal du sikre dig at pladespilleren er indbygget riaa korrektion, alternativt skal ske i en ekstern boks.

Har du pladespilleren i forvejen ?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Piter:

Da D7050 kun har digitale indgange, skal have i en analog til digital konverter:

Herforuden skal du sikre dig at pladespilleren er indbygget riaa korrektion, alternativt skal ske i en ekstern boks.

Den boks jeg linker til har både riaa og digital konverter.
Til top
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 17:20
Okay, mange tak for jeres svar. Jeg har ikke købt pladespilleren endnu.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Piter:

Den boks jeg linker til har både riaa og digital konverter.

Øhh nej...også har du alligevel lidt ret, men blot ikke i en form trådstarter kan bruge til noget konstruktivt.

Jeg står og sælger dem til daglig Wink

PP3 (der iøvrigt er blevet afløst PP4) er en standard RIAA med muligheden for yderligere at konvertere dette (og et liniesignal) til en USB udgang, så du kan trække signalet til en PC og så rode videre med det derfra. 

Der er ikke er decideret digital udgang, enten coax eller optisk, som skal benyttes når den skal kobles til eksempelvis en D7050.

Vi henviser ofte til AD konverter jeg også linkede til tidligere, og så kombinerer med en Argon TT2 med indbygget RIAA korrektion (hvor deriøvrigt også er USB udtag, hvis man vil rippe signalet til PC). Ikke dermed sagt med skal tage denne kombo, men blot for at illustrere sammenhængen.
Til top
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 20:38
Det var faktisk Argon TT2 jeg har kigget på. Hvad for noget kabel skal jeg bruge fra den til konvertoren til pladespilleren og forstærker?
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 08:39
Fra pladespilleren og til konverteren skal du bruge almindeligt phono/rca kabel (på en TT2 følger det i kassen til pladespilleren)

Fra konverteren og til NAD forstærkeren er det valgfrit om du vil benytte optisk digitalkabel eller coax digitalkabel.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu