recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - To sæt højttalere, what to do?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

To sæt højttalere, what to do?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jeppebjorn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Januar-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeppebjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: To sæt højttalere, what to do?
    Sendt: 29-Januar-2014 kl. 12:04
På det fotostudie hvor jeg arbejder, har vi to områder hvor vi gerne vil have musik - studiet og kontoret. I øjeblikket har vi en forstærker/receiver (SONY TA-FE370) og et sæt Beovox 6000 højttalere, som hænger i studiet.

Jeg vil høre jer kloge mennesker om hvilket setup vi skal købe.

Vi skal have højttalere, maks 3000 kr for 2 stk og maks 30 cm høje.
Vi skal have en forstærker, maks 3000 kr, der kan køre to seperate sæt højttalere A+B, A, B.

Og så vil jeg høre om hvordan oplevelsen af lydstyrken vil være (Beovox vs. nye reolhøjttalere), og om man ville kunne justere volumen individuelt - eventuelt med en ekstern dæmper?? Hvad ville være en god løsning?

Og sidst men ikke mindst et forslag til en wifi streaming-box til iPhone mv.?

På forhånd mange tak!
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 12:31
http://www.av-cables.dk/hoejttaler-omskifter/hoejttaler-volume-controller-3735.html

Et par aktive højttalere med indbygget forstærker og volumenregulering, som får et liniesignal (f.eks. tape out eller pre out) fra forstærkeren, er også en mulighed.

Redigeret af Totoronto - 29-Januar-2014 kl. 12:47
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 14:25
Kan Sonos ikke hjælpe jer i mål med den løsning?
Streaming, wifi, forskellige zoner med individuel justering af lydstyrke og endda individuel lydkilde, det rimer rigtig meget på Sonos!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 22:44
jeg tror ikke at det er helt normalt at forstærkere kan trække to sæt højttalere, men Rotel RA-10 kan. Tidligere kunne NAD også. Om de stadig kan ved jeg ikke
Til top
Dondee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2007
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dondee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 12:44
Køb en brugt Onkyo 605/606/607 kan fåes for omkring 1000-1500.- de har Zone2. Ellers en nyere Pioneer reciver. De har Airplay indbygget. Højtalere: Snak med din lokale hifipusher. Han kan også hjælpe din "lydprofil"
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19680
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Dondee Dondee skrev:

Køb en brugt Onkyo 605/606/607 kan fåes for omkring 1000-1500.- de har Zone2. Ellers en nyere Pioneer reciver. De har Airplay indbygget.

Har de nævnte airplay i zone 2?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19680
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af jeppebjorn jeppebjorn skrev:

I øjeblikket har vi en forstærker/receiver (SONY TA-FE370) og et sæt Beovox 6000 højttalere, som hænger i studiet.

Vi i beholde det nuværende, hvis det kan lade sig gøre?

I så tilfælde kan det gøres meget billigere med et sæt aktive højttalere (med volumenregulering) i rum nummer 2 og så et signalkabel ud fra tape out på forstærkeren.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Dondee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2007
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dondee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 13:34
Nej, kun i Pioneeren , men der skulle blive råd til en Airportexpress.
Til top
jeppebjorn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Januar-2014
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeppebjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 18:29
Totoronto - tak, den ser interessant ud!

mureren - tak for svaret! Er lidt i tvivl om Sonos, pga pris (men har ikke kigget nærmere på dette) og så deres brugerflade/app som ikke er så plug-and-play som hvis vi brugte airplay til spotify eller lign.

Jer der foreslår forstærkere - tak! Har også været i hifiklubben og høre om en forstærker med to udgange, kan bare ikke huske hvilken lige nu. Det skulle i så fald være med en seperat volumencontroller... Og ja, indbygget Airplay er bestemt interessant!

KlausDM - tak for svaret, aktive højttalere er også en god idé. Må lige undersøge hvilke udgange vores forstærker har. Og så hvad man kan få. Luksusproblemet her er at højttalerne gerne skal hænge oppe under loftet, hvor vi måske ikke kan nå volumen-knappen. Men det må jeg lige se på.

Tak for svarene, jeg vender tilbage, når jeg har besluttet mig for en løsning

Redigeret af jeppebjorn - 30-Januar-2014 kl. 18:37
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu