|
Argon bluetooth modtager |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@Kampus.
Man skal altså vælge om man bruger digital eller analog indgang. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Mufti, på min Pio er BD (hdmi 1), DVD (coax 1), TV/sat (optisk 1) osv osv.
Så hvis man benytter indgangene til det der står på dem, skal man ikke indstille en skid. Redigeret af Kampus - 01-Januar-2015 kl. 13:56 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Det er rigtigt.
Men på mine receivere skal man vælge om man bruger analog indgang eller digital indgang. Trådstarters receiver kan også denne ting. Side 23 i brugsanvisning. |
|
![]() |
|
fc-andeby ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
Ja kablet går fra tv til receiver når der er lyd, når sætter kablet fra tv og i Bluetooth modtageren er der ingen lyd.
Ja man kan vælge forskellige kanaler på receiveren, coaxiol, optisk og analog. Er vi sikker at receiveren kan modtage det påkrævede signal? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
Læst en test et sted, hvor der på minusside stod at den kun kunne levere 24bit/196kHzud på digital, hvilket de fleste moderne convertere dog kunne modtage. Måske din ikke kan?
Så må du have et sæt analoge kabler i mellem. Klaus |
|
![]() |
|
Kablet fra BT modtageren skal i jo i recieveren.
|
|
![]() |
|
fc-andeby ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
Beklager jeg har ikke beskrevet det ordentligt, tror det er tømmermændene der gør det ☺
Kablet fra BT modtageren går til receiveren. Enten kan min receiver ikke håndtere signalet eller er BT modtageren i stykker. Det kan kun være en af de ting der er i vejen. Men bliver vel klogere på det i morgen. |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Formodentlig fordi din receiver ikke kan håndtere 24 bit. Skal den kunne med BT2 ellers kommer der ingen lyd...
|
|
![]() |
|
Det tyder det også på.
Jeg har Googlet lidt, men kan ikke lige finde data på receiver. Har du prøvet at tilslutte alm phono kabler? |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5343 |
https://www.hci-services.com/tech_doc/documents/harman%20kardon/Home/Electronics/AVR/AVR%20130/Owner's%20Manual/AVR130%20Eng.pdf (link virker ikke hvis det gøres klikbart?) hvor der står noget som helst om hvilken bit/sample rate apparat understøtter. Så mit gæt er at det kun er laveste fællesnævner => 16bit - 44,1/48KHz ? ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Jeg har været i hifi klubben i dag og vi har prøvet BT modtageren af på en anden receiver og der virker den fint med optisk kabel.
Så i har nok ret i at den ikke understøtter det. Den virker fint med phono kabel. Kan man høre meget forskel på phono og optisk kabel, jeg bruger deezer som afspiller? Jeg siger i hvert fald mange tak for at gad at hjælpe mig, det sætter jeg pris på. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |