recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forventet prisfald på vt30 i 2012?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForventet prisfald på vt30 i 2012?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Emne: Forventet prisfald på vt30 i 2012?
    Sendt: 06-August-2011 kl. 20:20
Er der nogen, som har et kvalificeret bud på, hvad en 55" panasonic vt30 vil falde til, når den næste model (vt40'eren?) lanceret? Ved I, hvornår i 2012 det bliver?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 20:26

De nye modeller kommer omkring April-Maj, så hvad der er tilbage af tidligere modeller vil jo så nedsættes i forbindelse dermed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 21:18
OK, hvilken størrelsesorden nedsættelse kan man forvente, fx hvordan gik det med vt20, da vt30 kom i handlen?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

OK, hvilken størrelsesorden nedsættelse kan man forvente, fx hvordan gik det med vt20, da vt30 kom i handlen?

En del steder var de udsolgte og der kom ingen tilbud. Ellers mellem 5 og 10 af "de store" i rabat (hvis der på det tidspunkt er flere tilbage).

Men, dertil skal jeg så sige at når først VT40 kommer er der ingen grund til at købe TV30, ellers kan du lige så godt tage en VT 20 nu......

Sagt på en anden måde: Vil du have tossekassen, så køb den nu go glæd dig over det fænomenalt gode billede det kan vise dig i al den tid frem til lanceringen af VT40, den tid kommer du måske til at betale 5000 kr ekstra for, men hvad gør det, vi lever kun 1 gang, så køb fjernsynet og nyd livet. Venter du på tilbud kan du risikere at vente forgæves og venter du på tilbud, vil du ved lanceringen af VT 40, tænke over, hvor meget du kan spare på det, når VT 50 lanceres.

Klaus
(som smed 20 af "de store" efter et 42" plasma for en del år siden og har med stor tilfredshed set tv mange gange siden da)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 21:28
Et 50" VT20 har været nede og runde lige over 10000,- og det havde, så vidt jeg husker, en lidt højere introduktionspris end VT30. 10000,- er nok et realistisk bud for 50" modellen. 2-3-4 tusind mere for 55".

MVH
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 22:05
Takker for at sætte tallene lidt i perspektiv for mig.

@KlausDM: Jeg er i princippet enig med dig, men jeg skal bl.a. have købe en ny pc samt iPhone 5 her i sidste halvår af 2011, så jeg skal først have nyt tv i starten af 2012. VT40'eren har utvivlsomt nogle opgraderinger i forhold til VT30'eren, men jeg er ret betaget af sidstnævnte... Der er dog 'risiko' for, at jeg ender med at købe VT40'eren, når den kommer til foråret og jeg bliver forblændet af dens fortræffeligheder Smile Skal dog lige have 'opdateret' min filmsamling, som pt. består af dvd'er, så bluray istedet bliver dominerende (det skal tilføjes, at mit nuværende tv max kan vise 720p).
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 22:07
VT30-afløseren vil først blive afløst i august 2012. Topmodellen(erne) er altid de sidste som afløses af Panasonic.

M.v.h.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 11:35
42" VT20 var faktisk helt nede i 4.999 kroner for en kort periode og er stadig på lager visse steder (dog ikke til den pris).

Priserne har generelt været ret lave i år, men jeg tror også det er en kombination af overproduktion fra producenternes side. Producenterne har været ret optimistiske omkring efterspørgslen fra forbrugerne, men den har ikke været helt så stærk som forventet.

Vi har på FlatpanelsDK siden maj forsøgt at lave en opdateret liste over lagertilbud - altså på TV som er ved at udgå - hvor brugere kan tilføje deres fund og dermed hjælpe andre brugere med at finde de bedste slå-til-nu tilbud.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu