Stromgren skrev:
-Hvordan står det til med retention / burn-in (er god til at la mit tv stå med samme billede i længere tid, f. eks når jeg spiller eller pauser en film
|
Hvis du ser på trådene på recordere.dk omkring burn-in er det reelt kun kanal-logoer som volder folk problemer. Problemet med kanallogoer er at du hele tiden viser præcist det samme præcist det samme sted fordi de danske TV stationerne ikke flytter logoet eller slukker det en gang i mellem (som du ser i USA).
Jeg kan ikke tro at det vil give dig problemer at du pauser filmen i 10 minutter. Næste gang du gør det, er det jo et andet billede, og et andet slidsmønster på plasma cellerne (modsat kanallogoer).
Du vil også se at der er vidt forskellige erfaringer i recordere.dk trådene, og mange oplever slet ikke problemet. Noget af dette skyldes formentlig forskel i TV kiggeri (nogle ser Paradise Hotel på TV3 hele tiden, andre skiftere oftere TV kanal eller ser DVD/BD), hvor vidt du overhovedet opdager burn-in (lad være med at kigge aktivt), men givetvis også at panelerne er forskellige med hensyn til tolerance for burn-in. Samme historie som med plasma buzz (også variation, selv om et plasma TV aldrig er 100% lydløst i muted tilstand).
Det gør dig nok ikke klogere, desværre, men pas på med at læse en enkelt tråd om G30 eller whatever og tro at det er den endelige sandhed.