|
Tonekontrol før eller efter DAC? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Maj-2014 kl. 23:17 |
Jeg har netop fået en Sonos Connect, som går igennem en Cambridge DacMagic.
Mit spørgsmål er så om det er bedst at justere bas og diskant på Sonos, eller om jeg skal vente til det har været igennem min DAC, og så justere på min forstærker ? |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2417 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gør det der hvor justeringen giver den effekt du ønsker. Jeg synes ikke bas/diskant-justeringen på min Connect gør ret meget forskel, men det kan jo godt være det er lige det pift du savner?
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Efter at have prøvet lidt frem og tilbage er jeg nået frem til at det, i mine øre, lyder bedst hvis der justeres efter DAC.
Syntes at lyden bliver mere "mudret" hvis jeg juster Sonos Connect'en. Så min Connect står nu helt neutral. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |