|
CM1 beslag biwire |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Maj-2014 kl. 13:09 |
Jeg har fundet mig et par B&W CM1 på nettet og fik dem sat til anlægget. Lyden var dog helt gal og jeg har fundet ud af at der mangler et beslag til at forbinde HF og LF.
Lige nu har jeg kørt et biwire kabel fra forstærker (Denon ceol) op til både HF og LF, men ved ikke helt om det er en god ide. Kablet er sat til den samme udgang på forstærkeren. Lyden er egentlig fin, men jeg er lidt bange for at brænde noget sammen. Kan man købe beslag eller klare det med et stykke ledning? Måske er jeg endda så heldig at der er en af jer, som har et sæt i overskud. |
|
![]() |
|
Smeller ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2008 Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ledning er fint, beslaget er bare en stor stiv ledning.
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Super, det vil jeg prøve.
Tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Jeg har et sæt originale bøjler du må få gratis hvis det har interesse. :)
Mvh. Fausing
|
|
![]() |
|
Det vil jeg meget gerne have. Jeg har sat nogle ledninger mellem, men jeg synes at det er svært at få til at sidde ordentligt.
Pb sendt.
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Har modtaget din pb. Jeg sender dem imorgen. :)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
Det er det der er meningen med Bi-wire, så du har gjort det helt rigtigt og det bør være noget bedre end de forbindelsesbøjler der normalt sidder der. ![]() |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Kun hvis højttalerkablet er for tyndt til at levere nok signal uden at lægge det dobbelt, eller hvis forbindelsesbøjlerne er elendige og lavet af et enkelt lag stanniol. Det eneste man får ud af at biwire er en marginalt lavere samlet modstand mellem forstærkeren og højttaleren, det gør ingen hørbar forskel på normale afstande og med fornuftigt dimensionerede kabler (1,5mm^2 eller over), ved de effektniveauer hjemmeanlæg kan levere. Redigeret af HenrikStevn - 20-Maj-2014 kl. 11:10 |
|
![]() |
|
Jeg sætter beslag på og kobler dem op med nogle gode kabler, så kan det ikke gå helt galt. Med to larmende unger i baggrunden, så kan jeg helt sikkert ikke høre forskel alligevel.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |