recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CM1 beslag biwire
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CM1 beslag biwire

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CM1 beslag biwire
    Sendt: 18-Maj-2014 kl. 13:09
Jeg har fundet mig et par B&W CM1 på nettet og fik dem sat til anlægget. Lyden var dog helt gal og jeg har fundet ud af at der mangler et beslag til at forbinde HF og LF.

Lige nu har jeg kørt et biwire kabel fra forstærker (Denon ceol) op til både HF og LF, men ved ikke helt om det er en god ide. Kablet er sat til den samme udgang på forstærkeren. Lyden er egentlig fin, men jeg er lidt bange for at brænde noget sammen.

Kan man købe beslag eller klare det med et stykke ledning?

Måske er jeg endda så heldig at der er en af jer, som har et sæt i overskud.
Til top
Smeller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2008
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 13:24
Ledning er fint, beslaget er bare en stor stiv ledning.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 13:38
Super, det vil jeg prøve.

Tak for hjælpen.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 19:57
Jeg har et sæt originale bøjler du må få gratis hvis det har interesse. :)
Mvh. Fausing
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 21:18
Det vil jeg meget gerne have. Jeg har sat nogle ledninger mellem, men jeg synes at det er svært at få til at sidde ordentligt. 

Pb sendt.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 21:43
Har modtaget din pb. Jeg sender dem imorgen. :)
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-September-2013
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Lige nu har jeg kørt et biwire kabel fra forstærker (Denon ceol) op til både HF og LF, men ved ikke helt om det er en god ide. Kablet er sat til den samme udgang på forstærkeren. 

Det er det der er meningen med Bi-wire, så du har gjort det helt rigtigt og det bør være noget bedre end de forbindelsesbøjler der normalt sidder der.

Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Det er det der er meningen med Bi-wire, så du har gjort det helt rigtigt og det bør være noget bedre end de forbindelsesbøjler der normalt sidder der.

Kun hvis højttalerkablet er for tyndt til at levere nok signal uden at lægge det dobbelt, eller hvis forbindelsesbøjlerne er elendige og lavet af et enkelt lag stanniol.

Det eneste man får ud af at biwire er en marginalt lavere samlet modstand mellem forstærkeren og højttaleren, det gør ingen hørbar forskel på normale afstande og med fornuftigt dimensionerede kabler (1,5mm^2 eller over), ved de effektniveauer hjemmeanlæg kan levere.

Redigeret af HenrikStevn - 20-Maj-2014 kl. 11:10
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 18:38
Jeg sætter beslag på og kobler dem op med nogle gode kabler, så kan det ikke gå helt galt. Med to larmende unger i baggrunden, så kan jeg helt sikkert ikke høre forskel alligevel.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu