Nagash skrev:
Ham skal du ikke tage dig af, hans argumenter er lige så gode på dahf. Men som svar på tiltale Grillbiller, hvor er jeres film på over 30GB på HD DVD? Vi finder nok aldrig ud af om de 20GB ekstra betyder noget for filmens trasfer, for de som udgiver på begge formater, (bl.a. Warner) bruger det samme trasfer på begge udgivelser.
|
Jeg læste lidt information fra et studie som skrev lidt om deres udgivelser på begge medier. Det var et eller andet lille studie og han var vist mest til Blu-Ray pga. den ekstra plads.
Som jeg læste (og husker det) det var der ikke synderligt meget forskel i kvaliteten på deres udgivelse, men de var nød til at arbejde mere på HD-DVD fordi de var nød til at optimere encodingen til hver scene - hvor de på blu-ray bare kunne skrue op for bitraten.
Han havde så også noget kritik af Blu-Ray på andre områder, så det virkede ikke som et "fanboy" indlæg.
Desværre har jeg mistet linket for det virkede meget reelt. Men han var fra et af de der små studier som går sindsygt op i kvalitet og demonstrations skiver.