|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mial ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() Sendt: 19-Januar-2008 kl. 15:28 |
Man har omtalt stillingtagen af de forskellige amerikanske film studier ifm. blu ray hd dvd 'krigen'. Men hvordan står det med de europæiske filmstudier / filmselskaber ? Nordisk Film har stemt for blu ray med hvad med de andre på tværs af alle europæiske 'film nationer' ? Findes det en oversigt over det ? Vi ser ret mange europæiske film og derfor er spørgsmålet yderst relevant for os i familien og sikker for mange andre |
|
![]() |
|
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
Tjah, for nylig gik de 2 tyske selskaber "Constantin Film AG" og "Senator Entertainment" også ren blå.
|
|
Blu-ray
Film |
|
![]() |
|
Jeraun ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Der er stadig filmselskaber der udgiver film på HD DVD her i Europa.Der er bare lidt svært at få et overblik over,da det er spredt ud over mange lande. Her er nogle link´s til at få bare lidt overblik. http://hddvdformat.blogspot.com/ http://areahd.dvdtiefpreise.com/ Håber det hjælper mvh Jes |
|
Jeraun
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Jeg har ikke noget specifik info at tilføre, men generel konsensus er at størstedelen af de individuelle indtil nu har været i HD-DVD lejren, enten aktivt eller passivt, fordi det er billigere at producere, hvilket er særdeles væsentligt for de små selskaber. Med den seneste tids udvikling hører jeg ikke andet i branchen (såvel hardware som software) end at HD-DVD er kuldsejlet, og man forventer at alle der ikke er kontraktligt forpligtet til andet, vil hoppe på blu-ray inden for en overskuelig fremtid. Jeg lægger personligt mere vægt på disse indikationer og "stemningen", end for hvad der rent faktisk er ude nu, og ud fra det er der for mig at se ingen tvivl om at HD-DVD er på vej i havnen, og blu-ray er fremtiden. Du skal altså kort sagt overveje med dig selv om du vil lave en investering for fremtiden, eller om du bare vil have fat i så meget HD som muligt nu. En HD-DVD afspiller er en billig vej til en masse HD film her og nu, men på sigt er det et dødt format. Noget helt andet er så at netop independent filmselskaberne er dem der sidder allermest ude på kanten af stolen og venter på et seriøst download-marked. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |