recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NYT I OLED TV...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNYT I OLED TV...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
toolman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: NYT I OLED TV...
    Sendt: 23-Januar-2008 kl. 00:12

Som jeg skrev i en anden tråd:

Jeg har på fornemmelsen at når de nye oled tv kommer på market i løbet af 2010 så kommer der et nyt medie med der kan klare den 4 x så høje opløsning. Det medie vil så overtage bluray/hd-dvd/dvd eller ville kunne afspille medier på en og samme maskine MÅSKE endda skubbe dem helt ud af market .... KUN EN TANKE.. 

Siden da er den japanske regering kommet med denne udmelding.

The Japanese government is planning to make Super Hi-Vision or Ultra HD

the broadcasting standard by 2015. At 4320p and 33 megapixel resolution

(yes, that's 33 per frame) no camera and equipment supports the 24Gbps-format yet.

Hvis det holder,kan vi "måske" se frem til et nyt medie allerede sideløbende med at de nye oled tv udkommer engang i 2010... 

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 01:54

Du har lagt mærke til 2 små ting i den udmelding.

nummer 1. de skriver 2015. det er om 7 år(hvis den tid holder)

Nummer2. det er japan, det er de samme som er adskillige år  foran os med telefoner, telefonettet, og alt andet elektronisk udstyr..

Det kommer nok, men 2010 nej, 2015 nej, 2020 passer nok meget godt

Dermed ikke sagt at skærmenes opløsning ikke vil stige over 1920*1090 før 2015. opløsningen vil fortsætte med at stige. med standarden vil være som Bluray(HDDVD) dvs 1080p et godt stykke frem i tiden, der er ingen grund og ingen der gider en ny krig nu..

Det ville dog ikke undre mig om toshiba snart melder ud, at de arbejder på et nyt format..

Redigeret af Pizzabager - 23-Januar-2008 kl. 02:00
Til top
toolman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 03:35
Samsung has some interesting updates - 
  • A 31" AMOLED TV (LTPS) will be shown in CES 2008
  • 14" Panels will be mass-produced in 2008, and they give a ticker price of over 3,000$ (!!)
  • 40"-42" OLED TVs will be ready by 2010
  • Netop som Sony har lanceret sit 11" OLED-fjernsyn, og Toshiba har meldt ud, at de vil arbejde hårdt på at have et fjernsyn på 30" klar i 2009, så fremviser Samsung nu sit roadmap over OLED frem til år 2010.

Planen blev vist frem på FPD International Forum 2007, der blev afviklet for nyligt i Japan af Samsungs tekniske direktør for forskning og udvikling, Ho Kyoon Chung. Chung kunne fortælle, at de p.t. producerede 1,5 millioner 2" OLEDs om måneden, et tal, de forventer, vil stige til 3 milioner om måneden i 2008.

I 2008 vil de ligeledes fokusere mere på skærme i størrelsen 3,5" til 7". Først i 2009 vil størrelsen øges til 14", 15" og 21", men i 2010 forventer Samsung at være klar med 40" og 42" fuld HD-TV i OLED. Chung mener desuden, at de vil være klar med fleksible OLEDs senest i 2012, uden dog at nævne en størrelse på disse skærme.

• og det er kun starten for samsungWink

• mange er med på vognen og flere følger bare vent det kommer til at gå stærkere end du tror

• især nu hvor sony er begyndt at sælge deres 1 oled skærm godtnok dyrt og "kun" 11" men det er begyndelsen

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 07:15

Men hvis man skal op i mindst 50-60" for at se forskel på HD-ready og fuld HD hvad skal man så bruge mere end fuld HD til? Det bliver trods alt nok de færreste der nogensinde får +100" i hjemmet.

Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 08:40

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Men hvis man skal op i mindst 50-60" for at se forskel på HD-ready og fuld HD hvad skal man så bruge mere end fuld HD til? Det bliver trods alt nok de færreste der nogensinde får +100" i hjemmet.

Man skal aldrig sige aldrig...Var det ikke Bill Gates, der engang udtalte:
"Nobody will ever need more than 640 kB of RAM"

I dag kan man dårligt køre Vista uden 2 GB RAM.
Så om 20 år er 100"-skærme måske lige så naturlige som 32"-42" er i dag.

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 08:53

Og Henry Ford sagde: "En bil har ikke brug for flere cylindre end en ko har patter"

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 10:21

Jeg er dog en af dem

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Man skal aldrig sige aldrig...Var det ikke Bill Gates, der engang udtalte:
"Nobody will ever need more than 640 kB of RAM"

I dag kan man dårligt køre Vista uden 2 GB RAM.
Så om 20 år er 100"-skærme måske lige så naturlige som 32"-42" er i dag.

Der er bare den forskel at den fysiske størrelse sætter en naturlig begrænsning, da der ikke er plads i de fleste huse til så store skærme.

Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 14:26
Jeg lod mig nok forblænde af de ca. 3 m i højden på det laveste sted i min stue.
Men mon ikke at det ender med at hele væggen skal dækkes af én kæmpe skærm, så man kan sidde i sin lænestol og skue ud over junglen, alperne eller hvad man nu vil se i Ultra definition-"vinduet".
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 15:41

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Jeg lod mig nok forblænde af de ca. 3 m i højden på det laveste sted i min stue.
Men mon ikke at det ender med at hele væggen skal dækkes af én kæmpe skærm, så man kan sidde i sin lænestol og skue ud over junglen, alperne eller hvad man nu vil se i Ultra definition-"vinduet".

Kan vi bytte stue .

Jeg tror også at fremtiden vil betyde at levende billeder vil kunne ses uanset hvilken væg i huset det er.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu