recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LED ved at dø?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LED ved at dø?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Panen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2011
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LED ved at dø?
    Sendt: 14-December-2011 kl. 10:54
Hej Venner.

For snart 2 år siden købte jeg mig et nyt 40" Samsung 200HZ LED TV som var det helt nye på det tidspunkt.

Nu er det så begyndt at opføre sig underligt :/
Jeg kan have det tændt mellem 1 og 4 timer og pludselig begynder billedet at blinke helt sindsygt hurtigt samtidig med at jeg kan høre meget lydsvage gnister i toppen/bag tv'et, så skynder mig altid at slukke fjernsynet og så lade det stå i nogle timer til jeg så kan tænde igen uden den blinker. Men den begynder altid igen efter lidt tid.

Det ligner meget det samme som i denne video bortset fra at mit tv gør det efter nogle timer og stopper ikke før jeg slukker det og lader det stå i noget tid slukket.

En anden ting er at det er som om at samtidig med det blink begyndte er alle HDMI portene gået døde. Når jeg slutter min Xbox 360 til hvilken som helst port, kan jeg lige skimte xbox billedet hvorefter det får regnbue farver og går sort og så "No signal".
Skal lige siges at Xboxen virker perfekt på min PC skærm med HDMI indgang.

Jeg har stadig 2 ugers garanti tilbage hos Expert, men er det noget de vil reparere eller erstatte eller hvad kan jeg gøre?

Håber i kan hjælpe.

På forhånd tak.
- Rasmus
Til top
Platon Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2009
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 10:58
Optag en sekvens af fænomenet med din telefon og henvend dig hos Expert.
Sådan skal dit TV dælme ikke opføre sig !
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 17:11
Ring til dem og sig fortæl dem hvad du har skrevet her. Et fjernsyn formodes at holde mere end 2 år, så de må til at reparere....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 17:20
 
 Ja, hvis der er en ikke udløbet garanti, så er det da bare afsted med det, det kan der da ikke være nogen tvivl om.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 17:23
Som udgangspunkt, må det første være, at du får lavet en reklamations sag hos Expert. Især hvis der kun er 2 uger tilbage af din reklamationsret.

 
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 17:24
så er det store spørgsmål jo om det dømmes som "Garanti sag" eller "Reklamationsret" ... for sidstnævnte er de år #2 og her på hviler det køberen at bevise fejlen var tilstede ved købstidspunkt/inden for garanti perioden ...
 
 
Til top
Platon Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2009
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 17:41
Han skriver jo 'garanti' så mon ikke han har tilkøbt ekstra dækning....?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 17:54
 
 
Oprindeligt skrevet af Platon Platon skrev:

Han skriver jo 'garanti' så mon ikke han har tilkøbt ekstra dækning....?
 
 Det var også som jeg tolkede det, og gik ud fra, da der blev brugt ordet garanti.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Platon Platon skrev:

Han skriver jo 'garanti' så mon ikke han har tilkøbt ekstra dækning....?
 
 Det var også som jeg tolkede det, og gik ud fra, da der blev brugt ordet garanti.


Der er stadige mange, som bruger ordet garanti, selvom de istedet skulle kalde det reklamationsret. Hvilket nok også er sket her, da han beskriver at han købte tv'et for 2 år siden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 18:30
 
 Det er jo ret så vigtigt i en sådan sag at udtrykke det med de korrekte ord. Det gør jo himmelvid forskel på om det er det ene eller det andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 21:08
Det er sandt, at bevisbyrden vender efter 6 mdr ved reklamtionssager, men det kan nu godt sandsynliggøres at en komponent er stået af af sig selv (og dermed har været underdimensioneret eller halvdefekt fra starten). Man er jo ikke efterladt til tilfældighederne blot fordi man nærmer sig udløbet af reklamationsretten. Men mon ikke diskussionen er irrelevant i dette tilfælde, da Expert mig bekendt ikke sælger parallelimporterede TV...?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu