recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung eller Sony?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung eller Sony?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung eller Sony?
    Sendt: 26-December-2011 kl. 16:41
Jeg overvejer pt. at udskifte mit fjernsyn. Overvejelserne går temmelig meget i retning af Samsung D7005 eller Sony HX723, formodentlig i 46" udgave.

Jeg var egentlig ved at bestemme mig for Samsung (anmeldelserne lyder meget positive), men når jeg så blader lidt i indlæggene her, så synes jeg der er temmelig mange der fortæller om problemer med deres Samsung tv - og det er ikke tilfældet med Sony tv.

Jeg har ikke lyst til et fjernsyn der ikke kan forventes at virke korrekt de næste 5-10 år.

Er Samsung dårlig kvalitet? Eller er der bare mange flere Samsung-brugere end Sony-brugere der skriver her, så det ser sådan ud?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af JesperD JesperD skrev:

Jeg har ikke lyst til et fjernsyn der ikke kan forventes at virke korrekt de næste 5-10 år.

Hvis du køber en faldskærm nu skal du ikke forvente en levetid på over 5 år - ikke i det normale konsummarked, hvor Samsung og Sony har tv. B&O måske, næppe mange andre.

Er Samsung dårlig kvalitet?

Samsung ligger ikke lavest i fejlraterne og heller ikke i top med brugervenlighed i softwaren. Sony laver bedre kvalitet, men har ikke nær så mange features.

Uanset hvad, havde jeg ikke valgt nogen af dem, da jeg helst vil have bedst billede for pengene.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-November-2003
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 17:51
Tak for svaret.
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis du køber en faldskærm nu skal du ikke forvente en levetid på over 5 år - ikke i det normale konsummarked, hvor Samsung og Sony har tv. B&O måske, næppe mange andre.
Jeg frygter at du kan have ret, men jeg håber det naturligvis ikke. Mit nuværende 37" JVC-lcd-fjernsyn har dog holdt i 6 år foreløbig, og det er absolut planen at det skal leve videre i årevis andetsteds.
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Uanset hvad, havde jeg ikke valgt nogen af dem, da jeg helst vil have bedst billede for pengene.
Er det fordi du vil have plasma? Jeg tror sådan set gerne på at indbrænding ikke er et praktisk problem nu til dags, men alligevel har jeg ikke rigtig lyst til overhovedet at skulle overveje om det måske kunne blive et problem. Fx vil jeg godt kunne trykke "Pause" og lade den stå i længere tid uden bekymring.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 18:03

Er det fordi du vil have plasma?

Skulle jeg skifte mit nuværende snart 6 år gamle tv, blev det helt sikkert plasma - igen.

Jeg tror sådan set gerne på at indbrænding ikke er et praktisk problem nu til dags, men alligevel har jeg ikke rigtig lyst til overhovedet at skulle overveje om det måske kunne blive et problem. Fx vil jeg godt kunne trykke "Pause" og lade den stå i længere tid uden bekymring.

Flere dage?
Mit kører Mario Kart flere timer i træk uden retention.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bitness Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-November-2007
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitness Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 21:48
Jeg vil bare lige sige, kig på samsung D8005 46" den er meget pænere end 7005 og langt bedre :)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af Bitness Bitness skrev:

Jeg vil bare lige sige, kig på samsung D8005 46" den er meget pænere end 7005 og langt bedre :)

? ? - det må du lige uddybe . De er 100% identiske mht billedkvalitet . Forskellene er design og tilbehør . Som tidligere nævnt er det Samsungs LCD topmodeller .
Skal man have bedre billede fra Samsung må man over i deres plasmasegment . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu