recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bundkort til media-pc ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBundkort til media-pc ???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flemschu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Emne: Bundkort til media-pc ???
    Sendt: 01-Juni-2006 kl. 10:14

Hej

Jeg leder efter et egnet bundkort til en mediapc, som godt må være lidt fremtidssikret.

Det skal kunne bære en rimelig fuldfed pcu. I retning af 4.2 ghz. (hvor stor kraft HDTV vil skulle bruge, har jeg lidt svært ved at vurdere, men det skulle være heromkring) Intel eller AMD- spørgsmålet

Ram : Er blevet anbefalet min. 2 gb. Mærke og type er jeg dog noget usikker på. Kan hele tiden finde noget om spilpc-er, men gælder samme regler for media-pc'ere ?

Skal have plads til 2 tv-kort- (DVB-T og -S)

Skal evt. ? have mulighed for SLI. Men er usikker på, om det overhovedet er en feature, som en mediapc kan bruge til noget. Igen ser det ud til, at spilpc'ere har glæde af SLI.)

Der må gerne stadig være udvidelsesmuligheder i pci-rækken, så en eller to pci-porte mere ville være dejligt. (Måske til noget WIFI-halløj ?)

Kølingen skal være i orden, men da pc'en skal opholde sig i kælderen betyder larm og varme  mindre, ligesom kabinettet bare skal være en stor kassen med masser af huller i og et par store blæsere.

Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen

Flemming

Til top
Fine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2006
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 08:47
til intel cpuer  skal du ha en bundkort med intelchipset.
og til amd skal du ha med nf3 eller nf4.

4.2ghz cpu findes ikke.

glem SLI til en mediapc, det er kun top gamer der køre med det.

Til top
Johnny37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 10:12

Køb et Asus A8N32-sli deluxe..... det er 100% lydløst

Så kan du evt. vælge en AMD X2 4400 eller 4800, så mangler du ikke hastighed.

Hvis du køber en Zalman 9500 køler og tænder for cooll`n quiet på bundkortet, så ligger du på ca. 45 grader og er næsten lydløs.

Jeg syntes at SLI er for meget til et mediacenter, men evt. kan du købe Winfast 7900GTX der kan du høre blæseren ca. 25db - eller Winfast 7800GTX så er du under 20db

Ram vælger du bare ud efter pris, bruger selv Kinston HyperX på mit bundkort- køb 2 gb

Redigeret af Johnny37 - 03-Juni-2006 kl. 10:14
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu