recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv 50 tommer, 10K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt tv 50 tommer, 10K

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomasNY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv 50 tommer, 10K
    Sendt: 03-Juli-2011 kl. 10:48
Som overskriften siger jeg skal have et nyt TV til maks 10K, gerne så billigt som muligt. Det skal være 50 tommer. Det er til en som ser meget tv, men som ikke skal bruge nogle 3d funktioner eller andet geil. Tv´et skal stå i en stue hvor der er masser af vinduer bag ved tv´etOuch Men det skal være 50 tommer så det blir vel nødt til at være en plasma? Jeg har kig på LG 50PZ550N, det koster 7490 hos komplett. Eller måske en G30? Der er også nogle billigere modeller som fx. P50C3E. Mht. Designet spiller også en rolle. Håber på gode inputs!Smile 
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 01:34
G30 er vel det oplagte valg. Når du skriver vinduer bag ved tv'et går jeg ud fra, at du mener at det er bag ved ved tv-kiggeren. Det vil genere ved de fleste tv, medmindre der er nogle ordentlige persienner eller lignende.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 13:51
Det behøver ikke være plasma selvom der ikke er meget at vælge i mellem når der tales LCD.

Bortset fra det ville jeg ikke vælge et plasma hvis der ikke kan trækkes for og TVet skal bruges om dagen. LCD har typisk en noget højere lysstyrke.

MVH
tvkartoffel
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

G30 er vel det oplagte valg. Når du skriver vinduer bag ved tv'et går jeg ud fra, at du mener at det er bag ved ved tv-kiggeren. Det vil genere ved de fleste tv, medmindre der er nogle ordentlige persienner eller lignende.

Det er vinduer der er bagved tv kiggeren, men der er gardiner der kan trækkes for. G30 - tja... tænkte bare nogle af de billigere ældre modeller også ku gå an?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Det behøver ikke være plasma selvom der ikke er meget at vælge i mellem når der tales LCD.

Bortset fra det ville jeg ikke vælge et plasma hvis der ikke kan trækkes for og TVet skal bruges om dagen. LCD har typisk en noget højere lysstyrke.

MVH
tvkartoffel

Men hvorfor findes der ikke så mange LCD på 50tommer?
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af thomasNY thomasNY skrev:

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Det er vinduer der er bagved tv kiggeren, men der er gardiner der kan trækkes for. G30 - tja... tænkte bare nogle af de billigere ældre modeller også ku gå an?
Det kan ikke betale sig med en ældre model, da G30 er så langt nede, at vi snakker tæt på indkøbspris!
Get HIFI or die trying c",
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af thomasNY thomasNY skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

MVH
tvkartoffel

Men hvorfor findes der ikke så mange LCD på 50tommer?

Pas... Jeg må formode at de er dyrere at fremstille i de store størrelser. Det er jo ikke sådan at de ikke findes. De koster bare mere end dit budget. Nu var det heller ikke fordi jeg specielt ville fraråde dig at købe et plasma. De har erfaringsmæssigt den bedste billedkvalitet krone for krone. - Men kun hvis der kan trækkes for. Til gengæld følger der en række ulemper med plasma som du sikkert er bekendt med. Under de omstændigheder som du har beskrevet ville jeg vælge et LCD, da jeg selv har været mødt til at flytte rund på min stue for at få et acceptabelt billede på mit plasma. Jeg har en østvendt altandør af glas der var placeret over for skærmen. Det virkede slet ikke.

MVH
tvkartoffel
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu