|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mmvpetersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 09-Januar-2008 kl. 14:16 |
Har overvejet at anskaffe en HDDVD player men er i den seneste tid kommet meget i tvivl, der sker jo´ lidt i Las Vegas i disse dag. Jeg er ikke meget til BluRay og de højepriser og har kun et TV som kan vise 1080I anyway så derfor overvejer jeg om det ikke er det mest optimale at købe, HDMI upscaling til 1080p f.eks: http://www.samsung.com/dk/products/dvd_players/dvd_players/d vd_1080p7.asp Vil denne kunne afspille standard DVD film i en kvalitet via upscaling som kommer tæt på HDDVD 1080I eller er det noget total skod.... Kommentar ønskes
|
|
![]() |
|
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
Jeg vil mene det mest optimale er at komme med på Blu-ray hurtigst muligt. Jeg har en meget stor samling af DVD'er og efter jeg har fået Blu-ray gider jeg simpelthen ikke se på DVD'erne mere!
|
|
![]() |
|
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
Kvaliteten på en DVD bliver ikke bedre af at blive opskaleret...
I forvejen opskalerer din skærm signalet (ellers kunne den ikke vise noget) - så ved at købe den afspiller du linker til, flytter du bare opskaleringen ud til afspilleren i stedet for at gøre det i skærmen - det opnår du ikke mirakler ved at gøre. (Bevares, hvis du f.eks. bruger SCART i dag, vil du få et bedre billede, men det er altså ikke HD!) -Kent |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Lidt det samme. Når så denon bd-3800 kommer med hele svineriet nupper jeg den. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
mmvpetersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Tak for kommentarerne. Nej best value er nok at købe en Playstaion3 fra USA hvor den står til 399USD. Har en bekendt som kan sende den til mig og selv med moms og bøvl så tror jeg bestemt det er bedre at have en region A på sigt specielt hvis man er til Disney & Fox releases. Har overvejet lidt at smide 3000 for en dansk version men syndes nok at det region code bøvl er lidt for surt den anden vej omkring fra B til A. Film er jo´ billigt i USA. Ah ja de gode region codes altid belastende for en forbruger, men hvad hjælper en HDDVD når der ikke er flere studier tilbage.
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Husk at du ikke kan bruge dine reg 2 dvd plader i din us ps3 hvis du vil bruge den til det. og vel heller ikke bd reg b plader disney med dansk tale hvis du har børn, altså hvis det er de disney film vi taler om.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
Nu du snakker om på sigt hvis vi nu sammenligner med DVD, hvor stor er behovet så for at hente film hjem fra USA? Mon ikke det vil blive på samme måde med BD engang? |
|
![]() |
|
![]() |
Ikke nemt. Jeg mener at priserne på BluRay her i Europa er for høje. Har besluttet at lade valget gå på en Toshiba maskine. Der er mange film at få som jeg gerne vil have og en E1 kan findes på ebay.de til omkring 100Euro, så jeg får hvis best value ved at købe en sådan. Når der så er gået lidt tid og priserne er blevet rimelige på BluRay så kan man jo´ købe en sådan maskine her i Europa, for det er jo´ lidt bøvlet med Import og kommende releases med region koder. Soo... efter en sure uge med overvejelser, er best value hvis en E1 fra tyskland og nogle billige HDDVD film.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så ja billige afspillere og film kan ventes på hd dvd. |
|
SVP03
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |