recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubben dropper HD-DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHi-Fi Klubben dropper HD-DVD

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 10:45

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

jeg tror de fleste "almindelige" forbruger går i Expert, Fona, Elgiganten og hvad de ellers hedder

Og Bilka - ikke at forglemme. Du tror ikke dine egne øjne, hvis du ser hvad de langer over disken i vareudleveringen af fladskærms-tv. På gode dage, kan der i mit lokale Bilka snildt ryge 10-15-20 stk -- i timen! 

Men jeg tror du har ret i, at måler man på antal, så har HFK færre almindelige forbrugere end de andre nævnte butikker. Men ser man på de kunder der kommer i HFK - så er det en skøn blanding af det hele. Incl. Hr & Fru Jensen, der er ude og søge rådgivning til første køb af fladskærms TV.

Pointen var dog mere, at det snart er helt slut med at kunne købe HD DVD afspillere i Danmark. Og det betyder formentlig også at filmene tages af hylderne allerede i indeværende år, så alt fremover er blåt på butikkernes hylder.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

jeg tror de fleste "almindelige" forbruger går i Expert, Fona, Elgiganten og hvad de ellers hedder

Og Bilka - ikke at forglemme. Du tror ikke dine egne øjne, hvis du ser hvad de langer over disken i vareudleveringen af fladskærms-tv. På gode dage, kan der i mit lokale Bilka snildt ryge 10-15-20 stk -- i timen! 

Men jeg tror du har ret i, at måler man på antal, så har HFK færre almindelige forbrugere end de andre nævnte butikker. Men ser man på de kunder der kommer i HFK - så er det en skøn blanding af det hele. Incl. Hr & Fru Jensen, der er ude og søge rådgivning til første køb af fladskærms TV.

Pointen var dog mere, at det snart er helt slut med at kunne købe HD DVD afspillere i Danmark. Og det betyder formentlig også at filmene tages af hylderne allerede i indeværende år, så alt fremover er blåt på butikkernes hylder.

/Lars

Heldigvis er internethandel nu så udbredt, så det helt store tab er det ikke for mig personligt.

Men du har sikkert ret.

Synes det er lidt ironisk, at Toshiba bruger blåt lys i powerknappen .

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 11:03
Kom sådan til at tænke på denne her, det bliver den nye hverdag

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu er der nok ikke så mange almindelige brugere der kommer i HFK.

Hvorfra har du den idé?

Med landsdækkende reklamekampagner i tv og dagspresse samt 27 butikker fordelt landet over, henvender de sig lige så meget til den almindelige forbruger som f.eks. Expert gør.

Hi-Fi Klubben handler da i aller højeste grad med den almindelige forbruger. Det er da almindelige forbrugere som driver hele forretningen.

Jeg har selv arbejdet der i 2,5 år, og der er godt nok langt i mellem, at man får en rigtig entusiast kunde, som ved meget om tingene.

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Så hvis HFK falder fra, så begynder det at se noget blåt ud her i landet.

HFK har allerede pakket sammen. Jeg har snakkede med en bekendt derinde, alle demo produkter skulle være væk inden 30. april. 

Til top
Darkwing Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 19:54
http://www.hifiklubben.dk/nyheder/hi-fi_klubben/2090.htm

Redigeret af Darkwing - 08-Februar-2008 kl. 19:55
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 19:57
mvh PSSO
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 14:06

Jeg synes alt andet lige Hifi Klubben skal have ros for at melde så kontant ud, mens de stadig har Toshiba'er stående de skal af med. Selv om man kan sige at de tog fejl ved at satse 100% på LCD på et imho forkert tidspunkt (hvis det tidspunkt da overhovedet kommer, hvor dét vil være en rigtig beslutning), så er det en fordel for forbrugerne at vide hvor forretningen står. Om beslutningen viser sig at være rigtig, vil tiden vise - i dette tilfælde tror jeg det er den helt rigtige beslutning, på det rigtige tidspunkt.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu