|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Tunfisken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
![]() Sendt: 18-August-2010 kl. 15:26 |
|
Hej
Så oplevede jeg det jeg frygtede ved køb af Plasma, da jeg havde set edge of darkness hvor der var sorte bjælker for oven og for neden, da jeg slukkede min skærm kunne jeg stadig se disse bjælker, er det retension eller burn in?
Jeg kører min skærm i næsten eco mode og har tændt den lysregulering der er i skærmen som jeg synes virker rigtig godt, er der andet man kan gøre?? eller er det bare sådan det er?
Skal siges jeg intet kunne se når jeg skiftede til en eller anden tv kanal og der kom lidt farver på hist og her
|
||
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Det er helt normalt ved en ny skærm og forsvinder næsten helt når den blir' ældre. Da du ikke kan se noget ved fuldt TV billede er der ikke indbrænding, kun retention
![]() |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2823 |
![]() |
|
Det er retention, og jeg vil blive overrasket hvis ikke det forsvinder igen:)
Så længe det kun kan ses på en sort skærm, er der jo ikke rigtigt noget problem heldigvis.
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2823 |
![]() |
|
Man kan sagtens have retention, som kan ses ved et almindeligt TV billede.
|
||
![]() |
||
Tunfisken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
![]() |
|
Det lyder sgu godt drenge :) så er jeg mere rolig :D
|
||
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
![]() |
|
Jeg ville nok zoome billedet så siderne blev skåret af i de første 200 timer bare for at være sikker på en "ens" aldring af de nye celler
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Eller sætte "gardiner" til lys hvis muligt. Er det på Pioneer f.eks.
|
||
![]() |
||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
|
LG's plasma-TV siges jo at være lidt mere plaget af retentions, end f.eks. Panasonic's plasma-TV. Jeg oplevede fænomænet meget massivt på mit 50" TV i starten af forløbet. Sad f.eks. og så på én af VM-fodboldkampene fra Sydafrika. Og da udsendelsen var slut kunne jeg helt tydeligt se aftryk af DR-HD logo'et og point-stillingen på skærmen. Med farver, endda også, ganske svagt. Det blev så vasket af skærmen, med en lille times brug af recordere's "Anti-Burn-In" DVD.
Nu har jeg så haft TV'et i 8 uger, og problemet virker knap så synligt længere. Men helt at slippe for retentions skal man nok ikke regne med. Jeg bruger dog stadig tricket med at lade TV'et zoome ind på billedet, indtil 'bjælkerne' eller TV-stationernes irriterende logo'er forsvinder ud af syne. Redigeret af musicus - 18-August-2010 kl. 21:53 |
||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |