|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
Redigeret af Firebird - 20-August-2010 kl. 14:14 |
|||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2032 |
![]() |
||
Nu kender jeg ikke versionen af filmen du har, eller dit tv's indstillinger. Men det du beskriver lyder som om dit tv's luminans står lidt for højt, og den version af filmen du har blackcrusher, således at dit tv faktisk viser de informationer der ligger i selve billedet som 'black below black'
Altså to muligheder: Versionen af filmen har faktisk sorte bjælker, men har så også en del blackcrushing og masser af black below black information i selve film billedet som dit tv viser hvis din luminans står for højt i forhold til referencen, eller også er den anden mulig at at dit står dit tv står korrekt i forhold til reference, og den version du har af filmen har ikke sorte bjælker men bjælker der er "above black".
Det er i hvert fald de to mest logiske forklaringer, med mindre der er en eller anden grum og grim signalbehandlig som f.eks dynamisk kontrast aktiveret på TV'et (en billedødelæggende tradeoff teknik der reelt kun er nødvendig på TV med dynamikinsufficiente LCD paneler (LCD/LED TV), og slet ikke bør være taget i brug på ordentlige plasma tv.
|
|||
![]() |
|||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
Nej nej, dynamisk kontrast har jeg kun brugt til break in, (in slides). Ellers bruger jeg stort set Dennis Thomsens indstillinger. Redigeret af Firebird - 21-August-2010 kl. 02:48 |
|||
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
||
|
|||
/lars
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Dennis Thomsen er kommet frem til nogle ret fine indstillinger, (også hvad hvidbalancen angår), så dem bruger jeg bare indtil skærmen får en professionel kalibrering. Jeg har dog lidt mindre lys og kontrast på. Afhængig af lysforholdene i min stue. Farverne er spot on. Det siger mine øjne mig i hvert fald.
![]() Under skærmbeskyttelse (indstillinger) er der noget der hedder "ruller" til break in. Den kører jeg en gang imellem med fuld knald på kontrast og farver. Når jeg så vil se tv skifter jeg bare over på film mode med de gode indstillinger, (uden dynamisk kontrast). Virker fint. Den professionelle kalibrering venter jeg dog med til jeg har fået mit nye anlæg som også skal have en professionel kalibrering. |
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
|||
![]() |
|||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
||
Smart. Det er sikkert fint til den indbyggede tuner - for andre kilder kan man ikke 100% sikkert regne med den indstilling brightness, man finder på denne måde.
|
|||
/lars
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Til break in har jeg også kørt lidt med de to her: http://www.webapalooza.com/plasma/
Dem kan man bare knalde ned på en USB-stick. Da jeg downloadede dem,
kopierede jeg bare billederne fra begge flere gange og smed dem i en
enkelt mappe på USB-sticken. Det kan køre i mange timer non-stop. Jeg
bruger bare mediaplayer i skærmen. Ingen grund til at brænde en DVD.
![]() Redigeret af Firebird - 22-August-2010 kl. 11:01 |
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() |
|||
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |