recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PX80 i stykker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PX80 i stykker

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 20:40
Jeg vil da ikke håbe at det både skal være en udefra kommende hændelse og en kortslutning. Så kan jeg næsten ikke komme op med et scenarie hvor din forsikring dækker :-/

Hvis de kun dækker udefra kommende begivenheder tror jeg ikke de vil dække skaden, men så kan jeg på den anden side ikke se hvad det er de mener teknikeren skal undersøge... Jeg synes altid forsikringspolicer er så kryptiske at det ikke er til at finde ud af om man er dækket eller ej.

Jeg vil lige for en ordens skyld tilføje at jeg ikke ved noget specielt om elektronikforsikringer andet end at jeg har undersøgt dem lidt for at se om det var noget for mig. Jeg kom frem til at prisen var for høj i forhold til værdien af de apparater jeg skulle forsikre og at der var for mange forbehold, for kort dækningsperiode og for høje selvrisici til at jeg syntes at det var attraktivt.

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 09-September-2010 kl. 21:03
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 21:02
Det var vist ikke helt klart, det jeg formulerede. Her er forsikringens egen sammenfatning af dækningen:
  • El-skadedækning
    Dækker ved f.eks. kortslutningsskade i video, tv, pc, telefax, stereoanlæg, elektriske husholdningsapparater og hårde hvidevarer.
  • Elektronikdækning
    Dækker ved funktionsfejl og mekaniske fejl i video, tv, pc, telefax, stereoanlæg, elektriske husholdningsapparater og hårde hvidevarer.
  • Pludselig skade
    Der dækker pludselige skader på dine ting.
Da tillæget kun koster 250 kr om året (selvrisiko 985 kr), har jeg valgt at tage det med.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 21:13
Så kan jeg ikke se andet end at du nok er dækket under funktionsfejl eller kortslukningsskade, men læs lige policen inden du skriver skadesanmeldelsen :-)

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 09-September-2010 kl. 21:15
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 21:26
Her er den nøjagtige formulering i policen:

1. Enhver skade, der opstår på grund af kortslutning, induktion, overspænding eller lignende
samt anden skade på apparatet, der er sket i forbindelse med el-skaden.
2. Enhver skade, der inden 4 år fra første købsdato fra forhandler opstår inden i genstanden,
f.eks. mekanisk og elektronisk svigt, der gør, at den forsikrede genstand er uanvendelig.
Skaden skal anmeldes og konstateres inden for den 4-årige periode.
Dækningen omfatter elektriske apparater og hårde hvidevarer til privat brug, som lovligt
kan forhandles eller lovligt kan anvendes i Danmark.
Dækningen er begrænset til maksimalt 30.800 kr. (2010) pr. genstand, dog maksimalt
92.300 kr. (2010) for såvel skader på almindelige som særlige elektriske apparater, pr.
forsikringsbegivenhed.
Der sker ingen afskrivning de første 4 år efter køb hos forhandler. De beskadigede
genstande erstattes i denne periode med genanskaffelsesprisen for tilsvarende nye genstande
på skadetidspunktet.
Selvom genstande er købt brugt, er det første købsdato fra forhandler, der benyttes ved
beregning af den 4-årige periode.
Ved enhver elektronikskade gælder en selvrisiko på 985 kr. (2010).

Længere nede tages der en række forbehold, men jeg mener ikke skaden kan henføres under almindelig brug. Derfor har jeg svært ved at se, at forsikringen ikke dækker.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 06:17
Oprindeligt skrevet af kena kena skrev:

Her er den nøjagtige formulering i policen:

Man kan altid betvivle en "kortslutning", men nedenstående er der da ingen tvivl om:
"elektronisk svigt, der gør, at den forsikrede genstand er uanvendelig"

frem med skadesanmeldelsen....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 11:41
Ja jeg har også svært ved at se hvordan du ikke kan få fuld dækning uanset fejl Big smile
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 14:40
Jeg mindes noget med brand i et CRT Tv, hvis samme antænder noget da dækker brandforsikringen de hermed følgende brandskader. Men hvis man når slukke for Tv og dænger vand over, kender jeg ikke situationen med erstatning for det brændte Tv.

Kortslutninger her tænker jeg mere på om hvem der direkte undersøger en Fladskærm. Problematiken omkring "Den som siger det er en kortslutning", om hans job komme i fare eller om det er en direkte Brandteknisk Ekspert, fra det lokale brandvæsen; der vel næppe skal stå til regnskab overfor en Producent? 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu