recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pixelfejl på G20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpixelfejl på G20

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2007
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: pixelfejl på G20
    Sendt: 15-September-2010 kl. 09:27

Hej

Jeg er den heldige ejer af en 42" Panasonic G20 (godt en uge gammelt). Rigtig lækkert TV synes jeg. Igår da jeg ville køre break-in DVD'en (for at mindske burn-in risiko), opdagede jeg at jeg har fået en rød pixelfejl i øverste højre hjørne (var der ikke da jeg købte det). Det er jo ikke noget som man lægger mærke til ved normal TV kiggeri, men det generer mig nu alligevel :-). Kan man gøre noget ved det? Jeg prøvede at lade det stå på sneboldskamp i en halv times tid imorges (analogt uden antennestik i), men det ændrede ikke noget.

Nogen kloge hoveder herinde som har et forslag til hvad jeg kan gøre eller skal jeg bare acceptere den som et personligt kendetegn?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 11:34
Hvor er Tv'et købt henne? På nettet har du altid 14 dages returret, så måske du skulle aflevere det tilbage, og få dine penge igen.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 12:01
Som Vasif skriver: har du returret så skal det da bare tilbage.
Har du ingen returret er det nok desværre  bare ærgerligt, hvis du ikke har tegnet ekstraforsikring eller lignende.
Panacentrene havde noget pixel garanti, hvis man var medlem, men ved ikke om det gælder stadig?
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Som Vasif skriver: har du returret så skal det da bare tilbage.
Har du ingen returret er det nok desværre  bare ærgerligt, hvis du ikke har tegnet ekstraforsikring eller lignende.
Panacentrene havde noget pixel garanti, hvis man var medlem, men ved ikke om det gælder stadig?

Det er købt i Hifi-klubben (ikke online) så kan ikke sendes retur med mindre der er mere end den ene pixel :-s. Dog vil jeg også sige at det er ret meget fuss for en enkelt pixel hvis man skullle igennem hele den mølle med returnering osv.  
Men vil dog gerne høre hvis der er noget man kan gøre. Virker noget ala det her:

Er der egentlig forøget risiko for flere pixelfejl når man allerede har fået en?
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 16:20
Så er min pixelfejl forsvundet Big smile. Der var en rød lysende pixelfejl i ca. 2 døgn, men den er heldigvis væk nu. Måske af sig selv, og måske fordi jeg havde sat en fedtfinger som jeg gnubbede lidt (dog forsigtigt) på for at få væk igen.

Nogen som ved om der er forøget risiko for at den kommer igen som fejl, eller om det er normalt nok at en pixel kan sidde fast i et par dage og så ikke give problemer mere?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 16:37
Ikke for at gøre dig ked af det, men havde selv sådan en konstant lysende rød pixel på mit TV. Den kunne lyse i flere dage, og så være væk i en uge, men komme igen med samme styrke. Og det er altså ret frustrerende og irriterende.Confused
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ikke for at gøre dig ked af det, men havde selv sådan en konstant lysende rød pixel på mit TV. Den kunne lyse i flere dage, og så være væk i en uge, men komme igen med samme styrke. Og det er altså ret frustrerende og irriterende.Confused

Hej Kampus

Tak for dit svar. Hmm... lyder ikke så opløftende. Havde umidelbart håbet at den var væk for good! Men man kan jo selvfølgelig altid håbe :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af EmilE EmilE skrev:

Så er min pixelfejl forsvundet Big smile. Der var en rød lysende pixelfejl i ca. 2 døgn, men den er heldigvis væk nu. Måske af sig selv, og måske fordi jeg havde sat en fedtfinger som jeg gnubbede lidt (dog forsigtigt) på for at få væk igen.

Nogen som ved om der er forøget risiko for at den kommer igen som fejl, eller om det er normalt nok at en pixel kan sidde fast i et par dage og så ikke give problemer mere?

Nu er der jo frontglas på G20, så "massage" hjælper ikke....
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 22:06

Ok :-), så er den nok bare gået væk af sig selv. Hvad ved bønder om agurkesalat. Men jeg satser på at den bliver væk. Ved du om der er forøget risiko for at den kommer igen? (som Kampus skrev)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 22:29

Ok :-), så er den nok bare gået væk af sig selv. Hvad ved bønder om agurkesalat. Men jeg satser på at den bliver væk. Ved du om der er forøget risiko for at den kommer igen? (som Kampus skrev)

Mit gæt vil være at der er stor risiko for at den vender tilbage, men det er jo ikke til at vide....
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 02:52
har selv haft en rød pixel på en pc monitor der forsvandt.

den kom aldrig igen, så du kan være heldig..

derudover plejer da der at være 0 pixelfejls tolerance over for Lysende pixels på de fleste store tv.

det er de døde pixels du kan få bunker af.. men en direkte rød lysende pixel er noget værre hø, for den er ENORMT irriterende.

kan huske jeg havde 2 på en flyskærm på A330´eren vi tog til USA her for en uge siden, det irriterende mig igennem de film jeg så.

(nu er det heller ikke ligefrem en fed oplevelse at se robin hood på en 7-10" skærm) :-D
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

har selv haft en rød pixel på en pc monitor der forsvandt.

den kom aldrig igen, så du kan være heldig..

derudover plejer da der at være 0 pixelfejls tolerance over for Lysende pixels på de fleste store tv.

det er de døde pixels du kan få bunker af.. men en direkte rød lysende pixel er noget værre hø, for den er ENORMT irriterende.

kan huske jeg havde 2 på en flyskærm på A330´eren vi tog til USA her for en uge siden, det irriterende mig igennem de film jeg så.

(nu er det heller ikke ligefrem en fed oplevelse at se robin hood på en 7-10" skærm) :-D

Tak. Jeg krydser fingre. Men din PC monitor var vel ikke plasma!? Må erkende at jeg er ikke så grundigt inde i teknologierne til at vide om det gør en forskel.
Ok, der står bare i panasonics online manual at lysende eller døde pixel ikke er en fejl. Men hvis den kommer tilbage må jeg jo overveje hvor irriterende den er og evt tage kontakt til forhandleren. Vil dog sige at det er ikke nær så slemt som hvis det var en computer skærm som man sidder under en meter fra hvor man altid kan se den. Denne skal jeg være inde for i hvert fald 2,5 meter for overhovedet at kunne se, og det er når det kommer til stykket nok sjældent at jeg er det når jeg ser TV eller film. Men psykisk er det irriterende :-). Men det er jo også noget værre bøvl at skulle have fat i forhandler, tage ind med det hvis man får dem overbevist og så igang med opsætning igen (med dertilhørende risiko for at få et TV som enten larmer eller andet)
Tror da også klart at Robin Hood ville se bedre ud på en 42" G20 end en 7" Fly skærm, pixelfejl eller ej :D
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu