recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt 50" Plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGodt 50" Plasma?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nielsb90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Emne: Godt 50" Plasma?
    Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 16:58
Jeg ejer lige nu en 42" LCD skærm som jeg synes er for lille men som jeg også synes har for dårlig kontrast/svag sort!

Jeg kigger på lidt forskellige 50" plasma skærme og jeg vil gerne høre jeres meninger!

Den her er jeg mest varm på pt:

Men denne er også en mulighed:

Hvordan er kontrasten i disse tv? Ordentlige sorte niveauer? Hvad med burn-ins (jeg har ikke ejet plasma før, vil det genere mig?)?

Hvad er ulemperne/fordelene ved at skifte min "ok" LCD skærm ud med en ny, større plasma, og er det det værd?

Har fået tilbudt 2200 for min gamle skærm så det ville "kun" koste mig ca. 3500 at opgradere!

Det skal hovedsagligt bruges til Blu-ray og PS3 spil!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 18:04

Kontrasten vil fremgå af specifikationerne, er det værd at skifte, ja det er det. Burn In, nej ikke hvis det behandles ordentligt. Det der dog svært at få Burn In, men det er ikke umuligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 18:33
retention skal du vænne dig til, det er ikke et issue det forsvinder igen. men det kan irritere.. burn in er som sagt svært at få, hvis det kommer slemt, så er det et defekt produkt.

Buzzing, det er en sjældenhed, at du får et produkt, som ikke brummer, desværre, og i plasma der skifte pitchen på den lyd meget, man kan lige så godt nævne, det for det er nok en af de grunde, til flest folk bytter eller returnere tv..

derudover 50" X20 TV fra pana. har den irriterende 1024x768 opløsning, det er ikke det store problem på en 42" med god afstand, men på 50" er det træls, især hvis man kører PC eller andet på den, da pixels er aflange, det er de fordi det reelt er en 5:4 opløsning på et 16:9 panel, så man strækker dem, derudover mangler der en smule skarphed. i hd materialet, grundet meget skalering.

der var den gamle X10 bedre, den havde 1366x768.

Men X20 er et godt tv, det har gode farver, og det levere fint billede, dog ikke så godt farvemæssigt som f.eks. G20 V20 eller C7xxx, den får en skæv tone, og justeringsmulighederne på X20 er ikke gode..

mener S20 er full HD det løser lidt af problemerne, i 50" vil jeg sige fullhd kontra 1024x768 har en effekt, igen havde det været X10 med den 1366x768 mod 1920x1080 så ikke.

Plasma´et i den pris klasse, er dog klart bedste valg, du får ikke LCD 50" der levere det billede i den prisklasse. men kan man finde penge til G20 / V20 / C7xxx eller den billigere C6xxx plasma fra Samsung, så gør det. du får RIGTIGT meget ud af de penge.

Plasma levere klart det bedste billede, endnu, synes dog LCD er nået tæt på, personligt køber jeg ikke plasma, men det er fordi nogle af de problemer der er med dem, vægter MEGET negativt for mig (Buzz-Retention) og jeg er villig til at ofre billedkvalitet for at slippe for det. 

det er bare lige min 25øres kommentar. se det ikke som kritik af produktet. bare som hvordan jeg har oplevet det...

Har haft Pioneer Plasma et ældre 42" og V10 42" Panasonic, Bang & Olufsen BV4 50" Plasma (B&O havde så på ingen måder plasma buzz, men der er også en DYR PSU, og det er MEGA MEGA MEGA meget for dyrt)
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 18:50
Jeg ville gå en lang bue uden om 50X20, en opløsning på 1024x768, er bare ikke godt nok i 2010. Og slet ikke da X10 havde en 1366x768 opløsning. Og som Rasmusdc skriver giver det forskellige problemer. Så jeg ville klart vælge Samsung 50C535, Rasmus Larsen fra flatpanels.dk gav dens forgænger (50B535) mange flotte ord med på vejen, da han lavede en test for Ekstra Bladet tidligere i år. Dog skal man nok regne med, at retention er mere udbredt på Samsung'en end på Panasonic'en. 

Redigeret af kskruger - 24-Oktober-2010 kl. 18:54
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 19:00
Tak for indlæggende! Har helt droppet Pana skærmen, efter jeres råd!

Er der nogen der har erfaring med netop denne Samsung skærm, og er retention et stort problem ved netop denne model?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Nielsb90 Nielsb90 skrev:

Tak for indlæggende! Har helt droppet Pana skærmen, efter jeres råd!

Er der nogen der har erfaring med netop denne Samsung skærm, og er retention et stort problem ved netop denne model?

Om retention er et problem, tja... det forsvinder jo hurtigt igen, men det kan ses især hvis man især bruger meget konsol spil, ved normal tv er det sjældent et problem.

Ekstra bladet test af 50B535 (forgængeren til 50C535)
http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/elektronik/article1346062.ece

Redigeret af kskruger - 24-Oktober-2010 kl. 19:19
Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 20:43
køb en  kvalitets plasmaskærm, det kommer du ikke til at fortryde. Det er simpelthen et fantastisk billede. Har aldrig oplevet hverken buzz eller retension. Måske buzz, men kun når vi har spillet det på ps3 Wink
MVH

Christopher

Pioneer 508xd

Onkyo 875 via HDMI

Sony PS3 slim via HDMI

Motorola fiber HD boks via HDMI

Logitech Harmony 525

SR: KEF 5005.2

Stereo: KEF IQ7
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 16:07
Var lige i Fleggaard i dag, hvor jeg så Samsungs C420(tror jeg det var).. Var overhovedet ikke imponeret over billedet.. Jeg ved godt at den skal kalibreres, men farverne mindede til forveksling om et billedrørs tv! Er farverne på plasma tv generelt svagere? Sort niveauet fandtes sådan set ikke da de sorte bjælker var grå:( Dette er modellen ældre, så kunne stadig meget godt tænke mig at se C535 i brug! Jeg har altid hørt at sort-niveauerne er bedre på plasma tv, så er det bare butikkens skyld at fjernsynet så så blegt ud? Det lignede lidt at der var en slags grå "tåge" over billedet..

Jeg kan få en ganske god pris for mit gamle tv så er stadig varm på Samsungs C535 men ville da gerne lige se den i brug! Står blu-rayy lige så skarp på dette tv som et low-end LCD skærm som jeg har nu?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 19:36
Forresten er der nogen der ved hvad PS50C535 hedder i udlandet? Er det denne: Samsung PS50A756 ?

Hvor finder jeg ud af det?

Takker
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af Nielsb90 Nielsb90 skrev:

Forresten er der nogen der ved hvad PS50C535 hedder i udlandet? Er det denne: Samsung PS50A756 ?

Hvor finder jeg ud af det?

Takker

Nej, den hedder PS50C530, PS50A756 er en gl. model fra 2008
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu