retention skal du vænne dig til, det er ikke et issue det forsvinder igen. men det kan irritere.. burn in er som sagt svært at få, hvis det kommer slemt, så er det et defekt produkt.
Buzzing, det er en sjældenhed, at du får et produkt, som ikke brummer, desværre, og i plasma der skifte pitchen på den lyd meget, man kan lige så godt nævne, det for det er nok en af de grunde, til flest folk bytter eller returnere tv..
derudover 50" X20 TV fra pana. har den irriterende 1024x768 opløsning, det er ikke det store problem på en 42" med god afstand, men på 50" er det træls, især hvis man kører PC eller andet på den, da pixels er aflange, det er de fordi det reelt er en 5:4 opløsning på et 16:9 panel, så man strækker dem, derudover mangler der en smule skarphed. i hd materialet, grundet meget skalering.
der var den gamle X10 bedre, den havde 1366x768.
Men X20 er et godt tv, det har gode farver, og det levere fint billede, dog ikke så godt farvemæssigt som f.eks. G20 V20 eller C7xxx, den får en skæv tone, og justeringsmulighederne på X20 er ikke gode..
mener S20 er full HD det løser lidt af problemerne, i 50" vil jeg sige fullhd kontra 1024x768 har en effekt, igen havde det været X10 med den 1366x768 mod 1920x1080 så ikke.
Plasma´et i den pris klasse, er dog klart bedste valg, du får ikke LCD 50" der levere det billede i den prisklasse. men kan man finde penge til G20 / V20 / C7xxx eller den billigere C6xxx plasma fra Samsung, så gør det. du får RIGTIGT meget ud af de penge.
Plasma levere klart det bedste billede, endnu, synes dog LCD er nået tæt på, personligt køber jeg ikke plasma, men det er fordi nogle af de problemer der er med dem, vægter MEGET negativt for mig (Buzz-Retention) og jeg er villig til at ofre billedkvalitet for at slippe for det.
det er bare lige min 25øres kommentar. se det ikke som kritik af produktet. bare som hvordan jeg har oplevet det...
Har haft Pioneer Plasma et ældre 42" og V10 42" Panasonic, Bang & Olufsen BV4 50" Plasma (B&O havde så på ingen måder plasma buzz, men der er også en DYR PSU, og det er MEGA MEGA MEGA meget for dyrt)