recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVForums review af Samsung C7000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAVForums review af Samsung C7000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Emne: AVForums review af Samsung C7000
    Sendt: 14-November-2010 kl. 14:23
Hej Recordere

Så kom der endnu et review af Samsung PS50C7000: http://www.avforums.com/review/Samsung-C7000-PS50C7000-3dtv-3d%20tv-%20plasma-Review.html 

Testpersonen er meget begejstret for panelet. Ikke overraskende resultater mht. farvepræcision og gråtoneskala, da Samsung jo har noget af de bedste kalibreringsmuligheder. Hvad der overrasker, er, at panelet bliver rost for en god video processing. Han skriver bl.a. at den klarer 1080P24 korrekt og flot. Var der ikke noget med at én herinde fra (Bantam måske?) ikke kunne få den til at vise 1080P24 korrekt? Desværrer bliver der ikke skrevet i reviewet om det var uden eller med 'Cinema Smooth', at P24 blev testet.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:37
Min test var vist "inconclusive" (var i tvivl), da jeg synes der var noget forkert ved gengivelsen. Jeg ville meget gerne have haft målt på det - men indtil nu har der ikke vist sig en mulighed for det.

Der var noget signalbehandling, som jeg ikke kunne slå fra (ikke så slemt som på PS50C6000) - så måske medvirkede det til min tvivl om 24p.

Hvis der er nogen, der har et C7705 (helst med en BD-afspiller sat til), som de vil stille til rådighed et kvarters tid for testen, er jeg villig til at droppe ind og måle (og teste de-interlacing samtidigt) - så længe det er i en spiselig afstand fra Viborg eller Aalborg.

Redigeret af bantam - 14-November-2010 kl. 15:37
/lars
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 01:20
Ah ok Bantam, tak for svaret; jeg mente nok det var dig, der havde testet dette. Men jeg synes, at der mangler en beksrivelse her på siden af dig, om hvad du synes om Samsung nye plasma serie? Eller har jeg overset din beskrivelse(Jeg har ventet spændt på din bedømmelse af Samsung a la det du har gjort med Panasonics V25).

Ja please giv denne mulighed til Bantam :-) Det er da virkelig interessant info at få opklaret.

Ps. Bantam - Skal 'Chinema Smooth' være slået til eller fra for at give et potentielt korrekt 1080p24 gengivelse?
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 09:09
Så vidt jeg husker kunne jeg ikke se, at Cinema Smooth gjorde en markant forskel - men det kan måske være et firmware-issue på den model jeg testede. Jeg bliver nok nødt til at måle på og se en model med opdateret firmware - desværre...
/lars
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu