|
Kan i anbefal et musik keyboard forum? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Maj-2012 kl. 20:49 |
Hej.
Min far har brug for et nyt musik keyboard, i ved et Yamaha, Roland osv... da hans gamle Kong keyboard døde efter 20 års brug. Han har spurgt efter min hjælp, men ærligt, så ved jeg ikke en dyt om dette område. Så tænkte jeg om der var nogle her på recordere.dk der vidste hvilken forum man gik hen og snakkede keyboard? eller bedre vidste noget om dette område? |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske her?
Jeg har dog aldrig læst noget om i pågældende forum, men som alle steder, skal man jo nok ikke nødvendigvis æde alle ting råt.
Eller har soundcheck.dk måske noget om keyboards, du kunne jo også gå ned til din lokale musikhandler, de plejer da at være vældig hjælpsomme :-)
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Og i musikforretningen kan man få lov til at høre hvordan instrumentet lyder. Hvis det kun er til hjemmebrug og egen fornøjelse, skal de interne højttalere i keyboardet selvfølgelig lyde godt. Der findes en del keyboards, som har en ELENDIG lyd i de interne højttalere. Her synes jeg, at Roland har den fede lyd. Er det mere til fest, han skal bruge det, så har han muligvis ikke så meget brug for de interne højttalere, men har måske noget forstærkergrej koblet på?
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Tak, det vil jeg klart cheke ud ![]() |
|
![]() |
|
Det skal kun bruges til privat brug og hvis det har indbyggede højtalere, så er det helt klart et plus. Er der nogle Roland modeller du kan anbefale? de skal helst ikke være for avanceret, da hen alligevel ikke kan finde ud af at bruge det. Så god lyd frem for funktioner. Findes der overhovedet nogle musik forretninger mere? jeg tænker i Kbh. området. |
|
![]() |
|
JayKay ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: Helsingør, Dk Status: Offline Point: 545 |
![]() |
|
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
lydmaskinen.dk eller djz.dk
![]() |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Her er en: http://www.citymusic.dk/index.html
Og her: http://www.4sound.dk/keyboard/ Én mere her: http://www.danguitar.dk/group.asp?group=265 Der er sikkert mange flere - København er jo stor... Men hvilket, det skal være, ved jeg så ikke så meget om, mit eget digitalklaver er også ved at være godt oppe i årene - et Roland HP 2700, og udviklingen er som så mange andre steder gået stærkt - men tag ud og lyt og måske kan han få lov til at prøve instrumenterne.
Redigeret af turbo2 - 17-Maj-2012 kl. 22:22 |
|
![]() |
|
Jeg takker alle, så har vi et udgangspunkt og det er bedst at starte med at besøge en forretning, så han kan prøve det.
|
|
![]() |
|
Når klaveret ikke spiller så godt mere hos mig på et eller andet tidspunkt, ville jeg nok gå efter et Roland igen - men hvilket? Det er ikke nemt at sige noget om efter så mange år. Den gang syntes jeg ikke, at Yamaha havde en så fed lyd men dette kan selvfølgelig have ændret sig. Så jeg skal ikke her sige, hvilket der skulle være bedst.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |