recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan i anbefal et musik keyboard forum?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan i anbefal et musik keyboard forum?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan i anbefal et musik keyboard forum?
    Sendt: 16-Maj-2012 kl. 20:49
Hej.

Min far har brug for et nyt musik keyboard, i ved et Yamaha, Roland osv... da hans gamle Kong keyboard døde efter 20 års brug. Han har spurgt efter min hjælp, men ærligt, så ved jeg ikke en dyt om dette område. Så tænkte jeg om der var nogle her på recordere.dk der vidste hvilken forum man gik hen og snakkede keyboard? eller bedre vidste noget om dette område?
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 23:52
Måske her?

Jeg har dog aldrig læst noget om i pågældende forum, men som alle steder, skal man jo nok ikke nødvendigvis æde alle ting råt.

Eller har soundcheck.dk måske noget om keyboards, du kunne jo også gå ned til din lokale musikhandler, de plejer da at være vældig hjælpsomme :-)

mvh Christian
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 07:16
Og i musikforretningen kan man få lov til at høre hvordan instrumentet lyder. Hvis det kun er til hjemmebrug og egen fornøjelse, skal de interne højttalere i keyboardet selvfølgelig lyde godt. Der findes en del keyboards, som har en ELENDIG lyd i de interne højttalere. Her synes jeg, at Roland har den fede lyd. Er det mere til fest, han skal bruge det, så har han muligvis ikke så meget brug for de interne højttalere, men har måske noget forstærkergrej koblet på?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Måske her?

Jeg har dog aldrig læst noget om i pågældende forum, men som alle steder, skal man jo nok ikke nødvendigvis æde alle ting råt.

Eller har soundcheck.dk måske noget om keyboards, du kunne jo også gå ned til din lokale musikhandler, de plejer da at være vældig hjælpsomme :-)

Tak, det vil jeg klart cheke ud Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Og i musikforretningen kan man få lov til at høre hvordan instrumentet lyder. Hvis det kun er til hjemmebrug og egen fornøjelse, skal de interne højttalere i keyboardet selvfølgelig lyde godt. Der findes en del keyboards, som har en ELENDIG lyd i de interne højttalere. Her synes jeg, at Roland har den fede lyd. Er det mere til fest, han skal bruge det, så har han muligvis ikke så meget brug for de interne højttalere, men har måske noget forstærkergrej koblet på?

Det skal kun bruges til privat brug og hvis det har indbyggede højtalere, så er det helt klart et plus.
Er der nogle Roland modeller du kan anbefale? de skal helst ikke være for avanceret, da hen alligevel ikke kan finde ud af at bruge det.
Så god lyd frem for funktioner. 

Findes der overhovedet nogle musik forretninger mere? jeg tænker i Kbh. området.
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 22:09
http://www.4sound.dk/contact/?store=cph1

Her er der i hvertfald en :)

Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 22:11
lydmaskinen.dk eller djz.dk Big smile
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 22:12
Her er en: http://www.citymusic.dk/index.html

Der er sikkert mange flere - København er jo stor... Men hvilket, det skal være, ved jeg så ikke så meget om, mit eget digitalklaver er også ved at være godt oppe i årene - et Roland HP 2700, og udviklingen er som så mange andre steder gået stærkt - men tag ud og lyt og måske kan han få lov til at prøve instrumenterne.

Redigeret af turbo2 - 17-Maj-2012 kl. 22:22
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 22:20
Jeg takker alle, så har vi et udgangspunkt og det er bedst at starte med at besøge en forretning, så han kan prøve det.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 22:47
Når klaveret ikke spiller så godt mere hos mig på et eller andet tidspunkt, ville jeg nok gå efter et Roland igen - men hvilket? Det er ikke nemt at sige noget om efter så mange år. Den gang syntes jeg ikke, at Yamaha havde en så fed lyd men dette kan selvfølgelig have ændret sig. Så jeg skal ikke her sige, hvilket der skulle være bedst.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu