recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fransk tegneserie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fransk tegneserie

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mummitrolden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juni-2012
Sted: Kalundborg
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mummitrolden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fransk tegneserie
    Sendt: 08-Juni-2012 kl. 23:04
Jeg har i et stykke tid, ledt efter en tegneserie, som blev vist den gang jeg var barn.

Den handler om to søstre, som kommer på en slags efterskole, (boarding school) fordi deres forældre skal undersøge noget nede i afrika, hvor de derefter bliver væk.

Serien handler primitivt, om deres "overlevelse" på den skole, fordi de andre ikke kan lide dem.

Det er svært at forklare hvad den helt præsis omhandler, og hvad der sker, for kan ikke huske præsis hvad der foregik, udover at i hver afsnit, kom de ud for nogle små ting som de så skulle klare, selvom hovedpunktet i filmen var deres forældre var væk??

Giver det nogen mening? Husker også at i slutningen rejser tøserne til afrika for at finde forældrene, og derneden bliver de truet af folk med pistoler, bla. en lærer som har holdt øje med dem på skolen?

Håber i kan hjælpe mig. Den store af tøserne hed noget i retningen af desiny, mener jeg.

Serien kørte fra kl ca 6:45-7:30 i hverdagen, og det har nok været i perioden mellem 1996-99

Har virkelig brug for hjælp, for får tit deres tema sang på hoved, og da den er på fransk, så er jeg hundred procent sikker på at det er forkert det jeg synger?

Tak på forhånd
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maagren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 23:23
Ud fra beskrivelsen ville mit bedste bud være "Sophie et Virginie"

Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
Mummitrolden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juni-2012
Sted: Kalundborg
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mummitrolden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 17:19
Du er en skat. Tak
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maagren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 09:55
Embarrassed Jamen det var da så lidt.
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu