|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() Sendt: 25-Januar-2008 kl. 21:07 |
Her er hovedoverskrifterne fra SONY's Blu-ray planer i 2008. SONY salgsslogan bliver: "Without Blu-ray HDTV is just TV" Ved udgangen af 2008 vil alle SONY afspillere være BD-Live. SONY mener, at en vejlende pris omkring $400 er for lav. For at skabe et bedre dækningsbidrag på afspillerne vil man flyte fokus til BD-live high-end maskiner. Kilde: http://plusd.itmedia.co.jp/lifestyle/articles/0801/18/news02 6_2.html __________________________________________________________ Umiddelbart tror jeg ikke SONY vil vinde meget med denne strategi. High-end er for mærker som fx Denon. Samsung, Sharp, m.fl. + deres egen PS3 vil stjæle markedsandele på de billigere afspillere. |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Hehe, de starter sgu tidligt med deres prisstigninger.
De skal sikkert have dækket underskuddet på PS3 (som er en overfed maskine til latterlig lav pris ![]() |
|
![]() |
|
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
Så er det da en dårlig strategi. Så får de da solgt endnu flere tabsgivende PS3'er
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvad søren, kritik af Blu-Ray... ![]() |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
Næh! Kritik af Sony's strategi, men det må de jo selvom, heldigvis er der jo andre om budet ang. Blu-ray afspillere
|
|
![]() |
|
![]() |
Og jeg gentager det lige igen, havde HD-DVD vundet havde jeg da med glæde kastet mig over det - jeg gider kun ét format og nu blev det altså Blu-ray
Til gengæld var Sonys strategi med PS3 jo så væsentligt mere vellykket
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8671 |
![]() |
Jeg mener allerede at Sony på CES fortalte at deres kommende afspillere ville blive dyrere end deres eksisterende.
Sony ser ikke sig selv som low end (hvilket de vel heller ikke er), men jeg tror nu heller ikke at de ser sig som konkurrent i Denon og Pioneers segment med $1-2.000 afspillere og vil sikkert placere sig som den bløde mellemvare. Mht. "formatkrigen" er det jo så heldigt at Blu-ray understøttes af stort set alle producenter i stedet for kun én og det derfor er muligt at vælge en afspiller efter ens pengepung. |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8671 |
![]() |
Nu er det jo normalt i konsolbranchen at pengene der skal hentes ind på software - dog er produktionsprisen på konsollen nu ved at komme under salgsprisen. Microsoft har jo også $5,5 mia. at skulle hente ind på Xbox 360. Redigeret af lunddal - 26-Januar-2008 kl. 11:22 |
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
Ja, det ville da være dumt at sætte priserne op generalt, selv nu hvor BD-producenterne står stærkere end nogen sinde. De har jo absolut ingen interesse i at gøre formatet mindre tilgængeligt!! Det bliver spændende at følge! |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det mener jeg nu heller ikke at det bliver. Sony har i forvejen et lavpris-koncept som de taber penge på i PS3. Dertil vil lavpris-markedet inden længe blive ramt af bl.a. Funai afspillere, så folk der ønsker en afspiller til lavest mulig pris vil have rigeligt med muligheder. Det ville da være dumt af Sony at subsidiere yderligere på deres stand-alone afspillere, og smide penge væk på at tilbyde kunderne noget de kan få andre steder. Så er det langt klogere at få tjent nogle penge på at fokusere på bedre afspillere. Jeg ser det som et sundhedstegn for blu-ray, at Sony ikke mener de behøver subsidiere på deres afspillere længere, men rent faktisk kan begynde at tjene penge på det. Jeg ved godt at de fleste forbrugere tænker kortsigtet og bare vil have det hele for det halve, men producenter uden indtjening er en dårlig ting for forbrugerne i det lange løb. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |