recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Kunder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Kunder

Besvar Besvar Side  <1 495051
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

resultat med IE på speedtest.net http://www.speedtest.net/my-result/3889243905

Det er hvad jeg lige fik lige nu, og det er jo ikke ligefrem i nærheden af 1000/1000 mbit. jeg har testet på flere forskellige sider, og resultatet er ca. det samme, nogen tider på dagen kører det ganske hurtigt, andre gange er det ligesom her..

Så på nuværende tidspunkt vil jeg ikke anbefale folk at skifte til gigabit, for de holder simpelthen ikke hvad de lover, en gang imellem virker nettet direkte sløvt, og det gjorde min gamle internetudbyder jaynet trods alt ikke.. 

Har du ringet og fejlmeldt det? Der kan jo være fejl på forbindelsen.

Derudover går udfra at du har koblet alt dit eget udstyr fra og tester med en PC direkte i deres modem/boks?

ja da, naturligvis har jeg koblet andet andet fra, selv kaffemaskinen, robotplæneklipperen, og jeg hænger i en antistatisk wire fra loftet mens jeg trykker start test på den "test" maskine jeg har købt udelukkende til formålet... Wink

Eller..... så har jeg testet på den kablet forbindelse jeg plejer og bruge, med min egen router på og som både kan kører hurtigt og langsomt.
Da jeg fik gigabit kunne jeg i starten både opleve 850 m/bit DL og som idag 40 M/bit DL, så jeg ved at mit udstyr er okay.

Den hastighed jeg har testet her idag er ikke usædvanlig, nej jeg har ikke fejlmeldt det, det kunne godt være jeg skulle gøre det, men kort efter jeg fik det, og snakkede med gigabit, sagde jeg til dem at på div testsider kan hastigheden godt svinge meget, nogen kunne skrive 850 mbit, hvor skrev 80 mbit, selvom de blev testet kort efter hinanden.. og de svarede at man ikke kunne regne med testsiderne da de ikke kunne teste en så hurtig forbindelse.. og det er muligvis sandt, men de kan vel uden problemer teste en 100mbit når deres TEST går op til 100 mbit..

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 20:55
Selvom du siger din router ikke fejler noget, så syntes jeg du skal prøve at teste uden din router i de "dårlige" perioder du har. Routeren kan jo være blevet defekt eller noget andet kan spille ind.

Stiller de ikke en hastighedstest til rådighed der kan håndtere gigabit? 
Til top
gummianden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Oktober-2014
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gummianden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 09:40
Øv Pizzabager. Det er godt nok noget af nogle udfald du har dig der. Håber de kan få det løst så man da i det mindste kan komme op i nærheden af hvad man "betaler" i dyre domme for ;)

Hvor bor du? Er selv knyttet til waoo på nørrebro så har desværre ikke mulighed for at få gigabit som landet ser ud nu. 
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 09:54
ny test her til morgen, den er ikke 1000/1000 men det er okay :)

http://www.speedtest.net/my-result/3890613232

Stadig med min egen router på.

Og jeg bor i ballerup, det er her gigabit startede op..

Redigeret af Pizzabager - 07-November-2014 kl. 09:54
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 09:57
testede også lige på waoo, der skrev den 447 DL og 575 UL, så resultaterne svinger fra den ene til den andet teststed..

Fullrate skriver 110 dl 80 ul..

Redigeret af Pizzabager - 07-November-2014 kl. 09:58
Til top

Besvar Besvar Side  <1 495051

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu