Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
|
Emne: Resning/rengøring af plasmaskærm Sendt: 18-Juli-2010 kl. 12:05 |
Hvordan rengør/renser man bedst en plasmaskærm? Nærmere bestemt en Pioneer 6090H. Jeg har skam googlet og nogle tråde er dukket op, også herfra men de er dels lidt halvgamle, dels vedrører de andre skærme. Og jeg har sørme også kigget i manualen men kan ikke lige finde noget. Jeg har forsøgt med den medfølgende klud men det fjerner ikke problemet.
Er der glasfront på dette Pioneer? Og er der noget anitreflektionshalløj man skal være varsom med?
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19685
|
Sendt: 18-Juli-2010 kl. 12:19 |
Stampe skrev:
Hvordan rengør/renser man bedst en plasmaskærm? Nærmere bestemt en Pioneer 6090H. Jeg har skam googlet og nogle tråde er dukket op, også herfra men de er dels lidt halvgamle, dels vedrører de andre skærme. Og jeg har sørme også kigget i manualen men kan ikke lige finde noget. |
Sjovt, i manualen til mit 427 er det faktisk nævnt. Helt omme i starten ved "important user guidance information". Var jeg dig, ville jeg tage en blød klud og lave en let sæbeopløsning i varmt vand (opvaskemiddel er ganske fint). Klaus
|
 |
ipk
Super bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
|
Sendt: 18-Juli-2010 kl. 12:44 |
Jeg har købt en blød skærm klud fra G Funder i det lokale Løvbjerg, der står indpakningen at den er lab. testet med hensyn til ridser og at det nok kun at bruge vand.
Jeg er tilfreds med kluden.
|
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
|
 |
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 18-Juli-2010 kl. 13:44 |
Ifølge min Panasonic V10 manual
Almindelig pleje af plasmaskærm:
Tør forsigtigt med en blød klud.
Hvis det ikke er nok:
Tør forsigtigt med en blød klud, fugtet med rent vand, evt. fortyndet med neutralt rengøringsmiddel (1 del rengøringsmiddel til 100 dele vand).
Tør efter med en tør klud til skærmen er tør.
Redigeret af Vilhelm - 18-Juli-2010 kl. 13:46
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 18-Juli-2010 kl. 13:52 |
I kan faktisk nøjes med vand! Brug en meget fin microfiberklud, og vrid den op i vandet. Den tar' med let hånd støv og fingeraftryk.
Hvis det er decideret leverpostejmadder og andet godt fra køkkenet, så er en meget mild sæbeopløsning måske nødvendig, men jeg vil ikke gøre af hensyn til antirefleks behandlingen.
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 19-Juli-2010 kl. 11:40 |
Det står på side 7 i den danske brugermanual.
|
mvh Christian
|
 |