Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BusaK9
Junior bruger
Oprettet: 31-December-2009
Status: Offline
Point: 20
|
Emne: Dårlig farvegengivelse Sendt: 17-November-2010 kl. 05:08 |
For 4 måneder siden købte jeg en Panasonic TXP42G20E. I starten skulle jeg lige vænne mig til det nye forbedrede billede. Det virkede som om, at alt var indspillet på en hjemmevideokamera, så THX og True Cinema blev brugt en del! Men nu er der opstået et problem, som jeg ikke kan mindes var der i starten. Problemet er at skærmen ligesom mangler farveopløsning. Det er især når den skal vise en flade hvor der er en lang jævn overgang af en farvenuance. Fx. blå himmel, havvand eller et ansigt! Den gør det også fra DVD, så det relatere ikke til fx dårligt tv-signal. Selv min gamle TH-42PV70P viser ikke disse "gardiner". Jeg har finlæst manualen, og fulgt alle de gode råd, men intet har hjulpet. Ligeledes har jeg eksperimenteret rundt i alle menuerne. Jeg har dog ikke prøvet at ændre på hvidbalance, gammakurve, billednuance, mætning osv. inde i avancerede indstillinger. Men det er vel ikke meningen at man som almindelig forbruger skal ændre på disse for at få et ordentligt billede.
Et andet problem jeg har med denne skærm, er at den ikke kan holde på mine favoritkanaler. Hver anden gang jeg går ind i tv-guiden skal jeg på ny vælge punktet "Favoritter1". Og så var der en dag, hvor jeg tilfældigvis ikke havde skærmen koblet til Internettet (via kabel), og nu kunne den godt huske min foretrukne favoritter1. Lyder det ikke mærkeligt?
Hvad mener du? Er skærmen defekt eller hvad?
Redigeret af BusaK9 - 17-November-2010 kl. 05:29
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19684
|
Sendt: 17-November-2010 kl. 06:04 |
BusaK9 skrev:
Det er især når den skal vise en flade hvor der er en lang jævn overgang af en farvenuance. Fx. blå himmel, havvand eller et ansigt! Den gør det også fra DVD, så det relatere ikke til fx dårligt tv-signal.
"Banding", hvorfor du har det kan jeg ikke sige.
[QUOTE=BusaK9]
Et andet problem jeg har med denne skærm, er at den ikke kan holde på mine favoritkanaler. Hver anden gang jeg går ind i tv-guiden skal jeg på ny vælge punktet "Favoritter1". Og så var der en dag, hvor jeg tilfældigvis ikke havde skærmen koblet til Internettet (via kabel), og nu kunne den godt huske min foretrukne favoritter1. Lyder det ikke mærkeligt?
|
Noget med automatisk opdatering? Klaus
|
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 17-November-2010 kl. 08:16 |
BusaK9 skrev:
Jeg har dog ikke prøvet at ændre på hvidbalance, gammakurve, billednuance, mætning osv. inde i avancerede indstillinger. Men det er vel ikke meningen at man som almindelig forbruger skal ændre på disse for at få et ordentligt billede. |
Jo, det er faktisk meningen. Det BURDE måske ikke være sådan i en perfekt verden, men som det er, så er det meningen at man skal sætte sig ind i den slags ting, hvis man vil have det bedst mulige billede på sit tv.
Bortset fra det, så er spørgsmålet hvor sikker du er på at problemet ikke har været der hele tiden. Jeg synes også dén G20 vi har i butikken laver banding (ligesom de fleste andre tv på markedet iøvrigt i forskellig grad gør).
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1759
|
Sendt: 17-November-2010 kl. 08:25 |
Mit 50G20 holder fint på favorit1 osv. Har ikke oplevet den er fravalgt sig selv.
Det med fladen syntes jeg også lyder underligt. I så fald ikke noget der har generet mig nok til at ligge mærke til det.
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6691
|
Sendt: 17-November-2010 kl. 09:21 |
Angående "glemte" favoritter.
Jeg har fornylig fået en mail med ny firmware til mit Panasonic V10, fordi det også begyndte at smide favoritterne væk. Supporten sagde at det var en kendt fejl, og sendte ny firmware på mail til mig. Det fik fejlen til at forsvinde. Så prøv at ringe til support.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
BusaK9
Junior bruger
|
Sendt: 17-November-2010 kl. 13:33 |
Banding, nå jeg tænkte nok det havde et navn!, og tak for svarene.
I aftes var jeg lige et smut forbi El-Giganten, og her kiggede jeg på 999 forskellige skærme, men ingen viste banding, som jeg oplever det på min egen  Jeg snakkede lidt med en ekspedient ang. mit banding problem. Han mente at den var defekt, og at jeg skulle indlevere den til garantireparation.
Men jeg vil nu kontakte Panasonic ang. ny firmware, og måske de kan fortælle om skærmen fejler noget eller ej!
|
 |
BusaK9
Junior bruger
|
Sendt: 24-November-2010 kl. 04:25 |
...og så var det jeg flyttede den ene søjlehøjtaler, som stod tættest på skærmen, og nu syntes problemet at være væk
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 24-November-2010 kl. 09:21 |
Jeg har lidt svært ved at se hvordan banding skulle være et resultat af forstyrrende magnetfelter. Er du sikker på at det ikke blot er et resultat af varierende båndbredde på de TV-udsendelser du ser? Kan du ikke tage en BluRay-film og finde et sted hvor det altid er til stede og så verificere om problemet er der eller ej med og uden højttalere?
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |