Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Storgaard
Junior bruger
Oprettet: 28-December-2009
Status: Offline
Point: 46
|
Emne: Optage med Profiber Sendt: 16-April-2010 kl. 22:55 |
Hej
Skal starte med at sige at jeg ikke har forstand på sådan noget teknik overhovedet, så ved ikke om dette er et tåbeligt spørgsmål.
Jeg kan læse på profibers hjemmeside, at man kan sætte en optager til og så optage nogle kanaler, men er der slet ikke noget man kan gøre så man kan optage alle deres kanaler? Sådan at man optager en kanal imens man ser en anden?
Eller er der nogen der ved om Profiber selv kommer med en boks man kan optage på?
Storgaard
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
|
Sendt: 16-April-2010 kl. 23:10 |
hmmm, ved ikke noget konkret, men lige nu er profiber travlt optaget af at konsolidere sig sammen med de andre selskaber i fiber alliancen. Man er formegentlig ved at fastlægge strategier og finde ud af hvilken platform man skal arbejde videre med. I mellemtiden er tingene nok sat lidt i bero.
Uden at være ekspert, ser der ud til at Profiber og Smile content er dem der er længst med deres platform, men ComX vil sikkert gerne ind og lege med.
Mht. løsning omkring optagelse kunne man sagtens forestille sig at de ville lancere en serverbaseret løsning, dvs. optagelsen lagres hos dem og ikke hos dig - hvorfor skal du have en larmene harddisk ind i stuen og kun bruge halvdelen af kapaciteten - det er smartere at det ligger hos dem. Ideelt set behøver de så også kun én enkelt kopi selvom 20.000 kunder havde programmeret en optagelse, det giver en meget bedre udnyttelse af hardwaren(skånsomt for miljøet).
|
 |
janbau
Super bruger
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 10:53 |
En muglig kunne være midertidig at optage over DVB-C hvis man har Canal Digital Family Mix som jo også er kabel tv via coax i analog form men til Maj skulle det blive mugligt at modtage kanaler digitalt .
Der har været kørt forsøg i mange månder efterhånden og jeg har brugt det meget og har så anskaffet mig en Abeo DVB-C tuner boks med muglighed for at optage .
Profiber skriver lidt om det på deres hjemmeside .
Profiber er dog ikke meget for at oplyse om deres fremtidsplaner og hvad de arbejder på af telniske forbedinger , da vi jo er mange som gerne vil kunne optage digitalt .
Spørger man kundeservise er det meget forskelligt hvad de ved eller vil sige om emnet .
Men jeg har dog fået vide at de arbejder på en ny tv boks eller lign med muglighed for at kunne optage på i en eller anden form .
Feks har der intet stået med at de har kørt test med DVB-C i flere månder nu på deres hjemmeside .
Men du skulle måske lige vente og se tiden lidt an da DVB-C måske kunne være en nem muglighed for at få alle de kanaler du aboner på og så afkode dem via Ca modul og kort .
Men da vi ikke ved hvilket system er det svær at købe den rigtige tuner .
Men Abeo boksen kunne være en billig start ca 800 kr + ca 400 for en harddisk .
|
Lg 47L M760 T LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray
|
 |
Ozzy
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 11:20 |
janbau skrev:
Spørger man kundeservise er det meget forskelligt hvad de ved eller vil sige om emnet .
Men jeg har dog fået vide at de arbejder på en ny tv boks eller lign med muglighed for at kunne optage på i en eller anden form .
---- Hvem har fortalt dig at de arbejder på en løsning så man kan optage ??? Sidste jeg spurgte til det, fik jeg af vide at det ikke var noget de kiggede på i øjeblikket.
Feks har der intet stået med at de har kørt test med DVB-C i flere månder nu på deres hjemmeside .
Men du skulle måske lige vente og se tiden lidt an da DVB-C måske kunne være en nem muglighed for at få alle de kanaler du aboner på og så afkode dem via Ca modul og kort .
----Tror næppe at de kommer med flere kanaler end de har i deres analog pakke som DVB-C da de ikke har rettigheder til dette. Så nej det skal du ikke forvente. |
Redigeret af Ozzy - 19-April-2010 kl. 11:21
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
 |
timzor
Bruger
Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 153
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 15:11 |
Ozzy skrev:
janbau skrev:
---- Hvem har fortalt dig at de arbejder på en løsning så man kan optage ??? Sidste jeg spurgte til det, fik jeg af vide at det ikke var noget de kiggede på i øjeblikket.
----Tror næppe at de kommer med flere kanaler end de har i deres analog pakke som DVB-C da de ikke har rettigheder til dette. Så nej det skal du ikke forvente. |
|
Jeg har, på et infomøde hørt deres sælgere sige, at de arbejdede på at give deres kunder mulighed, for at optage programmerne. enten ved en harddiskoptager, eller selv hoste en løsning. Det skal dog siges, at det er 1½ år siden, og jeg ved ikke hvad der er sket siden.
|
 |
Ozzy
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 15:25 |
timzor skrev:
Ozzy skrev:
janbau skrev:
|
Jeg har, på et infomøde hørt deres sælgere sige, at de arbejdede på at give deres kunder mulighed, for at optage programmerne. enten ved en harddiskoptager, eller selv hoste en løsning. Det skal dog siges, at det er 1½ år siden, og jeg ved ikke hvad der er sket siden. |
Fair nok... :)
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
 |
Fabricius
Super bruger
Oprettet: 25-December-2004
Point: 333
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 16:22 |
timzor skrev:
Jeg har, på et infomøde hørt deres sælgere sige, at de arbejdede på at give deres kunder mulighed, for at optage programmerne. enten ved en harddiskoptager, eller selv hoste en løsning. Det skal dog siges, at det er 1½ år siden, og jeg ved ikke hvad der er sket siden. |
Samme melding fik jeg, på ca. samme tidspunkt.
Det er jo ikke meget der er sket i den mellemliggende tid  .
Men mon ikke der sker noget når Fiberalliancen (Company X) præsenterer deres forkromede løsning, hvilket vist vil ske inden sommer.
Nu kan jeg så læse på forsiden, at ComX er klar med harddiskoptager, men de skal jo åbenbart ikke være en del af Fiberalliancen.
M.v.h.
Henrik.
Redigeret af Fabricius - 19-April-2010 kl. 16:34
|
 |
janbau
Super bruger
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
|
Sendt: 19-April-2010 kl. 17:00 |
Ja der går mange rygter og der er meget forskel på hvem man snakker med om det i kundesuport.
Men godt er det at man alerede nu kan optage via DVB-C af de kanaler der er i kabeltvpakken , da jeg strengt taget ikke har behov for at kunne optage alle kanaler for hvornår skal man få tid til at se det .
Man kan optage mange af dem ca 42 kanaler , Alle dem som sendes Analog + Dr-HD findes i digital form .
Det bliver også spændende og se om Profiber sender de kommende 2 nye Hd kanaler som Canal Digital vil sende til Vm i sommer da Tv-2 HD og Canal 9 Hd kommer i Hd udgaver .
Redigeret af janbau - 19-April-2010 kl. 17:02
|
Lg 47L M760 T LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray
|
 |