recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50 Hertz på Pana G20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket50 Hertz på Pana G20

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 21:57
Jeg ved ikke hvad du mener med hopper. Det er lidt svært for mig at forholde mig til herfra Wink Man kan muligvis godt slukke for 100HZ på G20, men det er ikke noget jeg kan huske med sikkerhed.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Lars8000 Lars8000 skrev:

Okay.. Må nok sige at jeg ikke er vildt imponeret. syntes billedet "hopper" en lille smule på 2.5 m afstand.
Måske det bare er indstillinger?

50 Hz er den frekvens billedet kommer til fjernsynet.

Fjernsynet kan så vise billedet som det er, men vise hvert billede 2 gange (100Hz) for at berolige dine øjne.

At billedet "hopper", er der ike mget at gøre ved (lige i første ombæring), da det billede du får tilsendt "hopper". Det gør billedet i biografen også - de billeder der vises der (på "gammeldags film") er med 24Hz. Se eksempelvis ringens herre, et af afsnittene slutter emd at de løber langs en bjergkam og kamerat drejer rundt om dem. Bjergene i baggrunden tager kæmpespring for hvert billede.

For at udkompensere "hoppende billede" på tv indfører man så en computer der modtager billederne 50 gange i sekundet og analyserer de 2 billede og "regner ud"/"gætter", hvordan et mellemliggende billede vil se ud. Dette billede sættes så ind mellem de 2 billeder der modtages og du får nu en mere jævn bevægelse.

Denne udkompensering kaldes forskelligt alt efter hvilken producent der har lagt den i deres tv. "motion flow" er en betegnelse "smooth cinema" en anden. Hvad den hedder på dit tv er jeg ikke klar over, men det kan din brugsanvisning nok hjælpe dig med.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Lars8000 Lars8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den viser hvert billede to gange. Det giver ikke mere flydende bevægelser, men det giver et mere roligt billede, der er mere afslappende at se på.

Okay.. Må nok sige at jeg ikke er vildt imponeret. syntes billedet "hopper" en lille smule på 2.5 m afstand.
Måske det bare er indstillinger?
Her tænker jeg mere på om det er muligt via en optagelse, kunne påvise at noget "hopper", nu tænker jeg på retsligt bevise noget; hvis man gerne vil have noget byttet, fordi man ikke er helt tilfreds. Ved det gammeldags analoge kunne samme hopperi optræde ved fejl i billedafbøjningen. Hvilket vi burde være ovre i en nyere digital verden.
Om nogen har oplevet hopperi ved eller imellem ens Computere og så Skærmene?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu