Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars8000
Bruger
Oprettet: 08-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
|
Emne: sorte kanter ved film Sendt: 11-December-2010 kl. 08:58 |
Hej..
Jeg har lige fået mit PanaG20 og er super glad for det.
Men kan jo ikke lade være med at tænke over burn in og retention og om hvor meget man skal være nervøs for at det sker. Har kørt lidt med den Break-in DVD her fra siden. Vil gerne bare kunne bruge mit tv og ikke gå og være nervøs for at det tager skade.
Men det jeg tænker på er, at nu så jeg Batman på Blueray igår og der var der sorte kanter i top og bund, som jeg ikke kunne få væk. Er det noget jeg skal være nervøs for, ved bare at se en film og så derefter se noget alm tv lidt?
Kan man indstille sig ud af det, uden at bruge zoom (for så mangler undertekster)
Det var lidt underligt da jeg så filmen, for de sorte kanter var for det meste der, men nogen gange, så var billede helt fyldt ud. Sådan skiftede det lidt frem og tilbage. (Dog mest med sorte kanter) Er det meget normalt ved film, at det sker?
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 11-December-2010 kl. 09:46 |
Hej , du har jo nok set The Dark Knight  , og lige med den film er nogle af scenerne optaget i IMAX format , og fylder hele skærmen. Så det er som det skal være , og det er vist en af de eneste film der skifter format undervejs....
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Lars8000
Bruger
|
Sendt: 11-December-2010 kl. 10:02 |
hopgreve skrev:
Hej , du har jo nok set The Dark Knight , og lige med den film er nogle af scenerne optaget i IMAX format , og fylder hele skærmen. Så det er som det skal være , og det er vist en af de eneste film der skifter format undervejs....
MVH |
Ja det var The Dark Night :-)
Men skal jeg være nervøs over at se film hvor der er sorte streger i top og bund?
Eller er der nogle forholdsregler jeg bør tage???
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 11-December-2010 kl. 10:10 |
Hej , hvis du bare blander alm tv , og film med sorte kanter , så er det fint nok. Det gælder om at få kørt panelet til , nogenlunde ens i starten...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Lars8000
Bruger
|
Sendt: 11-December-2010 kl. 10:14 |
hopgreve skrev:
Hej , hvis du bare blander alm tv , og film med sorte kanter , så er det fint nok. Det gælder om at få kørt panelet til , nogenlunde ens i starten...
MVH |
Okay tak. Sad og fik lidt panik over at skulle se hele filmen og om der ville ske noget ved det. 
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 11-December-2010 kl. 10:42 |
Fatter ikke den hype der er omkring alt det, bruger man sin sunde fornuft så sker der ikke noget, det er et TV, brug det som et sådan. Det vil komme lidt retention i begyndelsen, men det er alt. Der er langt større risiko for at blive kørt over, end er er for problemer med et TV.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Lars8000
Bruger
|
Sendt: 11-December-2010 kl. 12:04 |
Radiomanden skrev:
Fatter ikke den hype der er omkring alt det, bruger man sin sunde fornuft så sker der ikke noget, det er et TV, brug det som et sådan. Det vil komme lidt retention i begyndelsen, men det er alt. Der er langt større risiko for at blive kørt over, end er er for problemer med et TV. |
Det er bare lidt svært at finde hoved eller hale i det, når der er så mange forskellige meninger om det. Og når det er første gang man har Plasma, så er man nok endnu mere opmærksom.
Men syntes det er fedt at høre fra dig, at der ikke er noget at være nervøs for, så længe man bruger normal omtanke. Gider heller ikke gå og passe på, for det er da købt for at blive brugt.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 11-December-2010 kl. 12:15 |
Da jeg købte den flade, blev der kørt lidt moderat den første uge, derefter ikke nogen specielle hensyn. Lidt Retention i begyndelsen ja, men ellers intet, og det er der stadig ikke. Den retention du e.v.t. vil opleve i begyndelsen, kan du "vaske" væk med lidt "Myrekrig".
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
ErikUkendt1
Bruger
Oprettet: 23-Marts-2010
Point: 152
|
Sendt: 11-December-2010 kl. 13:22 |
Vi svarer jo alle ud fra vores egne erfaringer. Mit G20 har et svagt, fast DR logo oppe i venstre hjørne. Det tog ca 3 måneders tv kigning. Rentention ser jeg aldrig.
Jeg kørte forsigtigt i starten (THX m.m. se linket nedenfor, hvor der er yderligere forklaringer ), men jeg undlod at køre Break-in. Dette fortryder jeg idag. Ellers et rigtigt godt TV, som jeg stadig er meget for glad.
Her en gammel tråd om emnet: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82037&PN=1&title=burnin-p-min-g20 -og her et link fra Flatpanels.dk om emnet http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1167305835 Så få TVet startet rigtigt op og nyd det så .
|
Mvh Erik
|
 |