Hej
Når jeg ser DVD-film på min P42G20 vælger jeg indstillingen "automatisk" i billedaspekt, således at film uanset format konverteres således, at det fylder så meget af skærmen som overhovedet muligt. Det er jo bl. a derfor, at man har valgt at investere i en bredformatskærm, netop for at kunne undgå så meget "letterbox" som overhovedet muligt.
Men skal man også kunne læse undertekster, og det skal man jo, så må man desværre forholde sig til et irriterende kompromis ved 21:9 optagne film og vælge imellem enten:
1) Bibeholde indstillingen "automatisk", hvor 21:9 formatet forvrænges minimalt og fylder næsten hele skærmen, men til gengæld er kun en lille del af underteksterne synlige.
2) Vælge indstillingen 16:9, hvor man så til gengæld får hele underteksten med, men selve
billedet indsnævres en del, og objekterne i billedet trykkes næsten flade.
Jeg kan simpelthen ikke finde nogen udvej mht at omgå disse kompromiser. Det ideelle ville jo være, at man i billedaspektet "automatisk" kunne flytte underteksterne lidt længere op i billedet, men det kan man tilsyneladende ikke.
Nogen som har en god ide, altså ud over naturligvis at investere i en Philips 21:9 skærm?

Mvh Torben