recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Timeshift / afspille DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTimeshift / afspille DVD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3849
Direkte link til dette indlæg Emne: Timeshift / afspille DVD
    Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 08:17

Jeg går og overvejer at købe en HDD recorder. En af de krav jeg stiller er Timeshift (som jo er hele humlen ved en HDD recorder).

Efter at have læst div. indlæg omkring KISS DP558 er jeg dog blevet noget skuffet over de mulighder KISS giver.

Derfor har jeg et spørgsmål til ejere af andre mærker af HDD recordere :

Kan i afspille DVD'er samtidig med at der optages et program på HDD ?

Hvad med Panasonic - de bruger jo stadig "Timer"-knappen som jeg også har på min 15 år gamle VHS hvilket vel gør at maskinen ikke kan bruges hvis timeren er sat til.

Når nu KISS ikke regner med at denne feature kommer kunne det så tænkes at maskinen ikke er kraftig nok ? Jeg ved ikke med andre maskinere men da klares kodningen/afkodningen vel via hardware hvorimod KISS klare det via software (for på den måde hele tiden at kunne tilbyde understøttelse af nye formater - codec's)

Til top
GoodVibrations Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Oktober-2004
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 09:04

På min Pioneer 520 kan jeg optage på HDD og samtidig se noget andet på HDD eller DVD.

Jeg mener også at jeg kan optage på DVD og samtidig se noget andet på samme DVD, men jeg har ikke afprøvet det.

Man kan også bruges chase play (timeshift) på en timer optagelse, og der er desuden ingen timerknap.

Og nej, jeg har ingen støjproblemer.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 12:35

Hej Kim.T

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Ja, det kan du ihvertfald på Pioneer, Panasonic, JVC og Sony modellerne. Er lidt i tvivl om Philips modellen kan, men jeg tror det nok.

Hvad med Panasonic - de bruger jo stadig "Timer"-knappen som jeg også har på min 15 år gamle VHS hvilket vel gør at maskinen ikke kan bruges hvis timeren er sat til.

Det kan godt afspille mens timer er aktiv, både fra harddisk og DVD. Men den kan ikke optage, og dermed heller ikke timeslip.

Når nu KISS ikke regner med at denne feature kommer kunne det så tænkes at maskinen ikke er kraftig nok ? Jeg ved ikke med andre maskinere men da klares kodningen/afkodningen vel via hardware hvorimod KISS klare det via software (for på den måde hele tiden at kunne tilbyde understøttelse af nye formater - codec's)

Det kan være tekniske begrænsninger i den måde softwaren er opbygget på, at det ikke er bygget til at gøre flere ting samtidig.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Kim.T

[QUOTE=kim.t] Ja, det kan du ihvertfald på Pioneer, Panasonic, JVC og Sony modellerne. Er lidt i tvivl om Philips modellen kan, men jeg tror det nok.

På Philips er det også muligt at bruge time shift mens man ser en film fra DVD/HD

/L

Til top
Ivar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-November-2004
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2004 kl. 08:48

Derfor har jeg et spørgsmål til ejere af andre mærker af HDD recordere :

Medion'en kan mens den optager vise hvad du vil se fra HDD, men ikke fra DVD.
Den kan mens den er til timeshift ikke andet end vise samme udsendelse, stopper du, eller skifter du program, så kan du ikke se det timeshiftet længer.
Mvh
Ivar Madsen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu