recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - højtalere til 2 forstærkere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethøjtalere til 2 forstærkere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Klaus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: højtalere til 2 forstærkere
    Sendt: 17-Oktober-2004 kl. 12:15

Halløj genier

Jeg får et plasmatv om få dage, det har ekstern tuner.

Jeg sætter lyden fra tuneren til mit surround men ville egentlig gerne kunne sætte højtaleren til både surround og plasmaens indbyggede forstærker, så jeg ikke behøvede at tænde forstærkeren når jeg bare skal se tvavisen eller andet hvor det bare er infolyd jeg har brug for.

Kan jeg sætte forhøjtalerne til den indbyggede forstærker og surround og så tænde surround når jeg vil have god lyd???

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2004 kl. 13:59

Hej Claus.

Ja det er muligt at købe en omskifterbox til det formål, jeg har en selv, den hedder Altai Model TD-40 som jeg købte hos min forhandler for nogle år siden. Jeg husker ikke hvor meget den kostede men det var ingen Herregård.Prøv om du kan skaffe en sådan hos din forhandler, eller en tilsvarende. Hvis ikke så vend tilbage, for jeg skal nok ikke bruge min lige nu og her, ellers er der måske mulighed for at jeg kan skaffe en til dig via min forhandler. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Klaus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2004
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2004 kl. 20:06

Så lige at Brinck har et færdigsæt (A/V omskifter) chekker lige det først.

Tak for det hurtige svar.

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2004 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Klaus Klaus skrev:

Så lige at Brinck har et færdigsæt (A/V omskifter) chekker lige det først.

Tak for det hurtige svar.

Husk at du IKKE må bruge en almindelig højttaleromskifter til én forstærker og to højttalere, og vende den om. Den _skal_ være bygget til præcis dette formål, ellers risikerer du at kortslutte forstærkerne - hvis du er heldig brænder du kun den ene forstærker af...

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu