Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
sveg
Ny bruger
Oprettet: 12-November-2004
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: dv til dvd Sendt: 12-November-2004 kl. 17:32 |
Hejsa!!
Mangler en klog person, der kender noget til det at lave en dvd fra en dv-optagelse.
Jeg har 2 videosekvenser på hhv. 40 og 50 minutter, som jeg gerne vil have lagt på dvd.
Videokamera er et panasonic, og brænderf er en nec.
Når jeg loader filmen til pc, hvilket filformat, skal filerne gemmes som, og Hvilket brlnderprogram kan anbefales.
Kan du hjælpe mig? Så klapper jeg i mine små hænder.
Hilsen sveg
|
 |
1000
Bruger
Oprettet: 02-Maj-2004
Point: 159
|
Sendt: 12-November-2004 kl. 17:45 |
Hvis der er DV out på Panasonic kameraet, så er det bare at låne en DVDrecorder i Elgiganten som har DV-in. Og så forbinde de to med et kabel og vupti, så har du DV-optagelserne ovre på din DVD. Husk at finalize DVDen efter endt overførsel så den kan afspille i alverdens DVDafspillere.
Er der DV out på videokameraet?
Mvh
/1000
|
 |
MichaelS
--
Tidl. redaktør recordere.dk
Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 2062
|
Sendt: 12-November-2004 kl. 18:10 |
Hvis der er DV ud på kameraet skal du have en firewire port på PC'en og et videoredigerings program, fx Pinaccle Studio 9, så kan du lave det hele.
Fil formatet er AVI med DV codec og fylder 12 GB/time.
Hilsen
Michael Sørensen
|
mvh MichaelS
|
 |
1000
Bruger
|
Sendt: 12-November-2004 kl. 19:00 |
Hej MS
Når jeg ikke anbefalede den løsning var det udelukkende fordi jeg selv (og kan herinde læse at også andre) har problemer med synkronisering når der arbejdes med videoredigering på PCen. Med en DVDrecorder som har DV in har jeg endnu ikke haft synkkroniseringsproblemer.
Mvh
/1000
|
 |
niepe
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
|
Sendt: 12-November-2004 kl. 19:23 |
Har ALDRIg haft sunc problemer på PC.. Bruger Pinaccle Studio..
Hvad brugte du?
og var du PC hurtig nok???
|
 |
MichaelS
--
|
Sendt: 12-November-2004 kl. 19:50 |
Har heller aldrig haft sync problemer efter jeg fik ordenligt udstyr. Diverse freeware programmer og ukendte codec's kan nemt give problemer.
Hilsen
Michael Sørensen
|
mvh MichaelS
|
 |
1000
Bruger
|
Sendt: 12-November-2004 kl. 19:59 |
Hej igen
Jeg brugte NeoDVDStandard, kender I det?
Mvh
/1000
|
 |
sveg
Ny bruger
Oprettet: 12-November-2004
Point: 4
|
Sendt: 14-November-2004 kl. 14:44 |
Hej igen
Brænder og kamera til salg!!!
Nej selvfølgelig ikke..Men jeg har store problemer.
Jeg overfører billeder fra kamera til pc via firewire, jeg gemmer filen som avi. Jeg forsøger at åbne filen i studio 8, fot at redigere, men nej, filen kan ikke læses. Jeg har forsøgt at gemme som mpeg. Jeg har forsøgt at brænde filerne direkte. 4 forskellige programmer, men nej.
Har tænkt på at gå i kloster..
Er der en der gider at skrive opskriften til mig. Det er nødvendigt at få alt med, da jeg synes jeg har prøvet alt, men intet virker.
Hilsen Sveg
|
 |
MichaelS
--
|
Sendt: 14-November-2004 kl. 15:52 |
Hvilket program bruger du til at overføre videoen fra kamera til PC'en ?
Brug fx Studio 8. Så er du sikker på at Studio 8 kan læse filen. Den skal fylde 12 GB pr time eller ca 200 MB for 10 min. Hvis ikke den gør det har du et forkert codec.
Hvis du har tænkt dig at gå i kloster behvøver du da ikke overfører filmen til DVD, da DVD'er er bandlyst i klostre. Derimod vil det være en god ide at sælge kamera og PC og bruge pengene til en af de sexede sorte kjoler 
Hilsen
Michael Sørensen
|
mvh MichaelS
|
 |