recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af aktive højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af aktive højtalere

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 12:38

Det er nok svært at finde et TV med variabel udgang på Toslink, så den bedste løsning vil være højttalere med en Remote, og så en universal Remote til at betjene enhederne.
Eller som tidligere skrevet et TV hvor Headset udgangen betjenes med den normale volume kontrol på Remoten.
Et andet alternativ er via en ARC HDMI Audioextractor, med den bruges TV Remoten til at styre lyden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Jeg kan se du bor i Aarhus, så kig ned forbi Tapeconnection og se på denne her hvis du vil have en soundbar. 

Den model du henviser til er passiv. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 14:26
Ahhh det var alligevel smart:) - eller jeg har tit undret mig over man ikke kunne få en soundbar som afviklede lcr udgangene.
Ideen med pladsbesparelde forsvinder dog, hvis man stadig skal have receiver på.
Da jeg var på soundbar havde jeg fint taget den der:)
Til top
Bersang Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Oktober-2015
Sted: Aarhus, Danmark
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bersang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 14:34
Vil det sige, at jeg I jeres optik burde købe en receiver og i stedet et par passive højtalere for at kunne bruge HDMI udgangen til at skrue op og ned på tv'et (arc)?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 14:40

Læs hvad jeg skrev tidligere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bersang Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Oktober-2015
Sted: Aarhus, Danmark
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bersang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 14:45
Radiomanden. Så jeg kan købe et sæt aktive højtalere og tilkøbe: http://www.amazon.com/ViewHD-Extractor-Support-Converter-VHD-H2HARC/dp/B00LKF6CPG hvorfra det skulle virke med fjernbetjeningen? :-) 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 15:02

http://www.cypeurope.com/store/store/app/product/AU-1HARC/HDMI-to-Stereo-Audio-2-Phono-ARC-extractor-
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 19:38
Hvis du har plads så tror jeg du går bedre lyd fra en receiver og traditionelle højttalere. Der er jo masser af brugte receiver pt hvis man ikke har brug for det nyeste.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu