|
Single wire til bi/tri-wire højtalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ASKF ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 288 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Januar-2016 kl. 07:33 |
Jeg har nyligen købt nogle Audiovector M3 Signature mk.2 brugt, og sat mine gamle M3 Signature som baghøjtalere.
De nyligt indkøbte højtalere har fået skiftet stængerne mellem terminalerne med dyrt højtalerkabel, mens jeg blot selv har brugt de medfølgende stænger. 1: Er der en målbar forskel i lyden? 2: Hvis ja, er den så hørbar? PS. beder en bøn til vores alles hifi gud om at dette ikke bliver en religionskrig, og at vi undgår psykoakustiske svar. |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kunne ikke høre en døjt forskel da jeg havde mine Audiovector C2 Mk2 og prøvede begge muligheder. Jeg brugte almindeligt 2,5mm² højttalerkabel og de medfølgende guldbelagte bøjler.
Modstanden (impedansen) i både bøjler og kabel er så lav, og afstanden er så kort at de vil virke helt ens.
Redigeret af HenrikStevn - 24-Januar-2016 kl. 13:17 |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
1) Så skal du godt nok være ultra god til at måle (læs nej)
2) Prøv. Du har udstyret det har vi ikke.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
ASKF ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 288 |
Jeg har selv testet lidt siden. Jeg har byttet rundt så en af hver type højtalere har kabel og anden har stang, og ladet venner flytte rundt på dem.
No surprise - jeg kan høre forskel på højtalerene M3 vs M3 mk2, men ikke på hvilke som har kabler. eller stænger. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |