recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svært at sælge nyt hifi. Jeres mening?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svært at sælge nyt hifi. Jeres mening?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Jeg har købt mit Triangle Color sæt hos hififreaks til 5600kr, og håber nu at jeg kan sælge det senere for samme pris eller med et tab på max 20%. Nu får vi at se hvordan det går.

Tjah, en del potentielle købere har lige læst, hvad du har givet - de vil forvente et godt nedslag.
Tænk over at jeg for et par måneder siden købte eb Marantz SR 5010 for 3500 kr, den er stadig til salg for 5500.

Jeg kan ikke tage lån pga gæld. Ingen vil låne mig penge, ej heller min familie :P

I så tilfælde vil jeg stærkt anbefale dig at returnere højttalerne, hvis du kan og så begynde at afdrage på din nuværende gæld og spare det fulde beløb op til dit kommende udstyr.

Du er allerede i gældsspiralen, lev af havregrød i et år og spar op!

Jeg er lidt over 40, har kone og barn og bor i eget hus i en mindre by i provinsen. Vi har begge en okay indkomst, ikke noget prangende, men vi er gældsfrie. Det kan de fleste blive, hvis de sætter tæring efter næring. Vi tog et halvt "opsparingår" for mange år siden, hvilket betød at biler efterfølgende var noget der blev sparet op til (læs: 1/4 mill kontant for de sidste to). Hvis vi kunne gøre det, kan alle gøre det!

Gør det!

Klaus

Sådan kan og bør det gøres, hvis man opleve frihed. Fint indlæg Klaus.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har købt mit Triangle Color sæt hos hififreaks til 5600kr, og håber nu at jeg kan sælge det senere for samme pris eller med et tab på max 20%. Nu får vi at se hvordan det går.

Tjah, en del potentielle købere har lige læst, hvad du har givet - de vil forvente et godt nedslag.
Tænk over at jeg for et par måneder siden købte eb Marantz SR 5010 for 3500 kr, den er stadig til salg for 5500.

Jeg kan ikke tage lån pga gæld. Ingen vil låne mig penge, ej heller min familie :P

I så tilfælde vil jeg stærkt anbefale dig at returnere højttalerne, hvis du kan og så begynde at afdrage på din nuværende gæld og spare det fulde beløb op til dit kommende udstyr.

Du er allerede i gældsspiralen, lev af havregrød i et år og spar op!

Jeg er lidt over 40, har kone og barn og bor i eget hus i en mindre by i provinsen. Vi har begge en okay indkomst, ikke noget prangende, men vi er gældsfrie. Det kan de fleste blive, hvis de sætter tæring efter næring. Vi tog et halvt "opsparingår" for mange år siden, hvilket betød at biler efterfølgende var noget der blev sparet op til (læs: 1/4 mill kontant for de sidste to). Hvis vi kunne gøre det, kan alle gøre det!

Gør det!

Klaus

Sådan kan og bør det gøres, hvis man opleve frihed. Fint indlæg Klaus.

Folk forventer måske et nedslag ift den pris jeg har givet, og nogle gør ikke. Der er ikke indbygget noget nedslag i nogen som helst hifi-pris automatisk. Så man kan sige enten betaler folk det jeg vil have eller også får de bare ikke de varer jeg sætter til salg. Men ja jeg kan godt følge dig at nogle vil forvente en automatisk rabat, fordi de er vant til det. Det er bare ikke noget man SKAL tage for givet. 
Enhver der sælger fastsætter en rabat/nedslag som de har lyst til jo.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 15:07

Så man kan sige enten betaler folk det jeg vil have eller også får de bare ikke de varer jeg sætter til salg.

Og sådan kan man beholde sine ting i laaaang tid, indtil man indser at man ikke får de penge for det man har til salg, som man havde tænkt sig.

Af samme årsag "afskriver" jeg altid til 0 kroner når jeg har handlet "forbrugsgoder" (hifi, tv, bil osv) så er enhver salgspris ren nettofortjeneste.

Sidste surroundforstærker solgte jeg for 500 kroner. Køber var glad og jeg var glad. Forrige røg for 200 eller 300 kroner (kan ikke lige huske det), igen ren nettofortjeneste og køber fik sig en billig forstærker.
På samme vis køber jeg næsten også altid hifi brugt. Så har andre taget den store nedskrivning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu