recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af DAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af DAC

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Et alternativ kunne være at køre digitalt mellem Sonos og NAD, men få fjernet jitter fra signalet. Dét vil helt sikkert hæve lydkvaliteten gevaldigt. Til det bruger man f.eks. denne:
M.v.h.

Henrik B. du har jo tidligere været tilknyttet tapeconnection, så er det ikke mest fair, at når du anbefaler et af deres produkter, at du også nævner et tilsvarende - og endda billigere - alternativ:

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Et alternativ kunne være at køre digitalt mellem Sonos og NAD, men få fjernet jitter fra signalet. Dét vil helt sikkert hæve lydkvaliteten gevaldigt. Til det bruger man f.eks. denne:
M.v.h.
 
Henrik B. du har jo tidligere været tilknyttet tapeconnection, så er det ikke mest fair, at når du anbefaler et af deres produkter, at du også nævner et tilsvarende - og endda billigere - alternativ:
 
Nu er det det eneste jeg lige kendte til, og gad ikke lige lede after alternativer. Wink
Men jeg har rettet mit indlæg. Embarrassed
 
M.h.t. til din anbefaling, så kan den ikke bruges, eftersom den ikke kører coax ind, coax ud...  Cool
 
M.v.h.
Til top
Sorte-knægt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Maj-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 22:13
Yep.... underligt problem med NAD,en, men jeg er desværre ikke den eneste.
 
Jeg har en dac-magic i kælderen, og har haft den sluttet til sonos/nad, og jeg fik oplevelsen af, at bunden fremstod mere klart og stram. Mellemtone og diskant lød i mine øre også bedre, men min oplevelse (med mine ord) var, at det også lød mere "Engelsk" eller "studie-agtigt". Jeg ved ikke om det giver mening for jer.
 
Samlet fik jeg indtrykket af en klart bedere, men også lidt klinisk lyd ved brug af dac-magic.
 
Jeg foretrækker det som jeg oplever som en mere varm/livagtig lyd, men samtidig må det "præcise" i gengivelsen ikke forsvinde (altså en fast stram bund med en klart defineret mellemtone/diskant med varme og liv i).
 
Jeg håber det giver mening, men ved også godt, at der jo ikke kan gives en "løsning" på mit spørgsmål.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:




Et alternativ kunne være at køre digitalt mellem Sonos og NAD, men få fjernet jitter fra signalet. Dét vil helt sikkert hæve lydkvaliteten gevaldigt. Til det bruger man f.eks. denne:
 
Eller lignende produkt! 
 
M.v.h.



Du linker til Musical Fidelity V-link.
Dette produkt er en USB til SPDIF konverter - og det er den god til.
Sonos har ikke en USB udgang og kan derfor ikke anvendes sammen med denne!
V-link er beregnet til afspilning fra computer.
Jeg har en fra min MacBook -> USB -> V-link -> SPDIF(optisk) -> receiver.
Dette giver mig en lydkvalitet svarende til mit cd drev i Kw250s.

Dette link er i denne forbindelse ubrugeligt.

Mvh FNørd
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Du linker til Musical Fidelity V-link.
Dette produkt er en USB til SPDIF konverter - og det er den god til.
Sonos har ikke en USB udgang og kan derfor ikke anvendes sammen med denne!
V-link er beregnet til afspilning fra computer.
Jeg har en fra min MacBook -> USB -> V-link -> SPDIF(optisk) -> receiver.
Dette giver mig en lydkvalitet svarende til mit cd drev i Kw250s.

Dette link er i denne forbindelse ubrugeligt.

Mvh FNørd
 
Du har helt ret!!
Jeg læste forkert på hjemmesiden - læste det som coax/optisk indgang, hvor det retteligt er udgange.  Confused
 
M.v.h.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Du linker til Musical Fidelity V-link.
Dette produkt er en USB til SPDIF konverter - og det er den god til.
Sonos har ikke en USB udgang og kan derfor ikke anvendes sammen med denne!
V-link er beregnet til afspilning fra computer.
Jeg har en fra min MacBook -> USB -> V-link -> SPDIF(optisk) -> receiver.
Dette giver mig en lydkvalitet svarende til mit cd drev i Kw250s.

Dette link er i denne forbindelse ubrugeligt.

Mvh FNørd
 
Du har helt ret!!
Jeg læste forkert på hjemmesiden - læste det som coax/optisk indgang, hvor det retteligt er udgange.  Confused
 
M.v.h.

Cool
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2011 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Sorte-knægt Sorte-knægt skrev:

Yep.... underligt problem med NAD,en, men jeg er desværre ikke den eneste.
 
Jeg har en dac-magic i kælderen, og har haft den sluttet til sonos/nad, og jeg fik oplevelsen af, at bunden fremstod mere klart og stram. Mellemtone og diskant lød i mine øre også bedre, men min oplevelse (med mine ord) var, at det også lød mere "Engelsk" eller "studie-agtigt". Jeg ved ikke om det giver mening for jer.
 
Samlet fik jeg indtrykket af en klart bedere, men også lidt klinisk lyd ved brug af dac-magic.
 
Jeg foretrækker det som jeg oplever som en mere varm/livagtig lyd, men samtidig må det "præcise" i gengivelsen ikke forsvinde (altså en fast stram bund med en klart defineret mellemtone/diskant med varme og liv i).
 
Jeg håber det giver mening, men ved også godt, at der jo ikke kan gives en "løsning" på mit spørgsmål.

Så dure foretrækker, sonos'ens indbyggede dac fremfor dacmagic? Så tror jeg, du skal op i et mere eksklusivt leje. Rega Dac kunne være et bud, omend den vel også har en meget engelsk lyd (har kun hørt den på et komplet rega-setup, og kan (bl.a ;-) derfor ikke sige noget meningsfuldt om dens lyd).

Et skud fra hoften kunne være den nye dac fra Asus.  Det er et computerfirma, som måske ikke ved så meget om lyd og de til tider besynderlige strømninger, der huserer inden for såkaldt high end, men måske netop derfor kan skabe en vellydende enhed uden egenlyd og andre narrestreger. Dem koster omkring 3.000. Læs mere om den her:

http://fpn.dk/digitalt/computer/article2514271.ece
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu