recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali lektor 2 med denon avr-1912
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDali lektor 2 med denon avr-1912

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Emne: Dali lektor 2 med denon avr-1912
    Sendt: 03-September-2011 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Brugt er nu ikke så ringe når man snakker højttalere, en god højttaler kan spille 100% i mange år hvis du behandler den ordentligt efter min mening.
Jeg har købt hhv. et surroundsæt og et stereosæt af højttalere brugt og er fuldt tilfreds og har sparet mange penge i forhold til ny.
Mht. en surround reciever er det noget andet der sker så meget fra år til år med dem...
 
Fuldstændig enig med TanabursWink 
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 07:38
Brugt er nu ikke så ringe når man snakker højttalere, en god højttaler kan spille 100% i mange år hvis du behandler den ordentligt efter min mening.
Jeg har købt hhv. et surroundsæt og et stereosæt af højttalere brugt og er fuldt tilfreds og har sparet mange penge i forhold til ny.
Mht. en surround reciever er det noget andet der sker så meget fra år til år med dem...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Nå jeg fik ikke lige købt højtalerne i dag.. men jeg må ud og lytte til nogle ting for at danne mig nogle indtryk.. Er der noget specielt jeg skal lytte efter.. Jeg har ikke tidligere haft et ordentligt hifi før så ved intet !


Du skal tage et par af dine bedste plader med og så bruge dine øren. Den kombination du syntes lyder bedst er den du bliver mest flad for.

Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:


Umiddelbart tiltaler brugt udstyr mig ikke, da jeg tænker at man let kan blive snydt..


Næh, men til gengæld er der mange penge at spare.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 23:30
Nå jeg fik ikke lige købt højtalerne i dag.. men jeg må ud og lytte til nogle ting for at danne mig nogle indtryk.. Er der noget specielt jeg skal lytte efter.. Jeg har ikke tidligere haft et ordentligt hifi før så ved intet !
Umiddelbart tiltaler brugt udstyr mig ikke, da jeg tænker at man let kan blive snydt..


Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 22:35

Hvis pengene er små. så ville jeg nok kigge lidt på brugte højtalere... 1912 er en fremragende receiver, men ikke et kraftværk så den skal kombineres med nogle højtalere der er lette at trække Wink Ellers er det bare ud og lytte lidt, hvor du danner dine egne indtryk. Startede selv med en Denon 1907 (den tidligere model svarende til den ovenfor nævnte), og den var jeg skam godt tilfreds med - indtil interessen for god lyd voksede, og dermed bedre udstyrLOL

Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 20:57
Ingen der vil hjælpe mig ?
Jeg ved absolut intet.. Så kunne være rigtig rart hvis der var nogle der ville dele nogle vise ord med mig :)
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 16:58
Hej

Jeg er mega rookie på dette punkt så jeg håber lidt der er nogle kloge hoveder der kan fortælle mig om dette er en god eller dårlig idé

Jeg har tænkt på at købe en surround receiver fra denon af modellen avr-1912.. Grunden til at jeg har set på denne er at den har airplay og er lidt mere kraftig end avr-1612..
Det vigtige er at receiveren har arc, derudover ved jeg ikke hvad man skal se på.

Til højtalere havde jeg tænkt på at købe 2 stk. dali lektor 2 til at starte med og starte med et stereo sæt(jeg er på su så svømmer ikke i penge).. Tanken var at købe resterende højtalere henad vejen efter hånden som pengene er til det.. Havde set på dali lektor 6 som fronter på et senere tidspunkt ;)

Nogle der har en nogle indvendinger mod dette..
Man kan nemlig købe lektor 2 for 999 kr i morgen hos hfk hvilket er en besparelse på 400 kr ! :)




Redigeret af Stougaard - 31-August-2011 kl. 17:00
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu