recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hånden på hjertet: er DTS noget værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHånden på hjertet: er DTS noget værd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Emne: Hånden på hjertet: er DTS noget værd?
    Sendt: 03-Marts-2006 kl. 18:00

Ja, altså... jeg ved jo godt, at DTS har en højere bit-rate, men helt ærligt - kan man høre forskel??

Jeg spørger, fordi jeg overvejer at skifte min gamle Sony DD-receiver ud af 2 årsager: 1) jeg har købt en JVC MH300 i sølv, mit fjernsyn samt sekundær DVD-afspiller er også sølv, men receiveren er sort... det ser ikke så smart ud :-) og 2) Sony'en har ikke DTS.

Men får jeg noget glæde ved DTS på en ny receiver, eller er det virkelig kun nørderne, som kan høre forskel?

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2006 kl. 18:10

Jeg kan godt høre forskel på Dolby Digital og DTS sporet på en købe dvd der har begge, selv på mit udmærkede men dog ikke highend Panasonic surround sound anlæg.

Der er bedre dynamik i DTS lyden.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2006 kl. 19:02

hej.

Jeg vil give spawn ret, men det er ikke alle DTS lydspor der er noget særligt. Det skal være lavet ordentligt.

At der står DTS på kassen er ingen garanti for super lyd.

m.v.h.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2006 kl. 19:07
Det er nemlig korrekt, god pointe Sommelle.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2006 kl. 10:28

DTS _kan_ være bedre end Dolby Digital, men er det ikke nødvendigvis - i nogle tilfælde lyder Dolby Digital sporet bedre. Generelt er det efter min mening dog mest normalt at DTS lyder bedst. Men dét der er mest vigtigt i den forbindelse er at forskellen på Dolby Digital og DTS i langt de fleste tilfælde er langt mindre end forskellen på en god og en dårlig surroundreceiver. Det betyder kort sagt, at hvis du køber en ny, men billigere, surroundreceiver for at få DTS, så kan det sagtens være at du får ringere lyd. Det er særdeles væsentligt når du opgraderer at du ikke opgraderer teknologien, men nedgraderer kvaliteten - det er kun en fordel at opgradere til DTS hvis den grundlæggende kvalitet af den nye receiver er mindst på højde med den gamle. Dette er en fælde _rigtigt_ mange er faldet i, og det kan derfor ikke understreges nok at kvalitet _altid_ har førsteprioritet, først når den grundlæggende kvalitet er i orden, er det interessant at kigge på om de nyeste features er med.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2006 kl. 12:07

Og en lille tilføjelse kunne være, at nu du alligevel skal ud og købe ny receiver så tror jeg egentlig efterhånden du får svært ved at købe en uden DTS (hvis du køber nyt).

Mvh Michael



Redigeret af Maggerholm
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu