recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsinket lyd fra Surround?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForsinket lyd fra Surround?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TheCelt Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 16-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Forsinket lyd fra Surround?
    Sendt: 05-Marts-2006 kl. 07:46

Hejsa

Jeg har et Philips 42". Dette har jeg sat til en Surround forstærker. Det fungerer dog ikke optimalt da lyden i højtalerne er hurtigere end tv'et. Dvs at mundbevægelserne på tv'et kommer efter lyden. Det er måske 0,5 sek. forsinket. (her har jeg skruet ned for tv lyden)

Hvis jeg har skruet op for lyden på selve tv'et, giver det er stort ekko. Dvs. at lyden her passer jo selvfølgelig godt nok.

Er dette bare normalt eller hvordan?

Har en KiSS DP-558 til, men dette burde vel ikke havde noget at sige, når tv lyden KUN fra selve tv'et er fint

Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2005
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 09:11
Det er ikke uvanlig med time sync problemer på surround-lyd. Derfor har de fleste moderne receivere en Time Delay funksjon som kan innstilles slik at det hele blir riktig. Du sier ikke nope om slags receiver du har, men jeg vil anbefale deg å studere manualen og se om du finner en time-sync/time-delay funksjon. 
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60   | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu