recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Expert vildleder Boxer kunder - man burde klage.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketExpert vildleder Boxer kunder - man burde klage.

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Det er godt nok ikke let, at være forbruger af TV i dag - først køber man et TV der ikke har MPEG4 - så køber man en Boxer godkent MPEG4 boks (Sagem) for nu at finde ud af, at nu bliver standarden ændret til T2 i foråret 2012, hvis man vil se HD!!!!!!
det er ikke korrekt.. du kan modtage  DRHD og senere DR1 i HD uden dvbt2 :)
 
Da  TV2 er den klart mest sete kanal - så er det for de fleste korrekt*.     
 
Lars Smile 
 
* At Boxer yderligere vil sende flere HD kanaler med DVB-T2 og at man i fx København kun kan se svensk HD med DVB-T2 - understreger kun det helt rigtig i chicos udsagn.
VRØVL!  
EDIT: overvejede lige udtalelsen, og må rette den!
 
"nu bliver standarden ændret til T2 i foråret 2012, hvis man vil se HD"
Dette er forkert,  At du skriver en masse andet vrøvl ændrer ikke faktum her.
 
du bruger nu TV2 som kan ses lang tid efter april 2012 med en DVBT modtager, så endnu en vildlende kommentar fra dig. Skal jeg blive ved?
 


Redigeret af pendec - 04-Oktober-2011 kl. 18:00
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 18:12
Jeg postede nedenstående på denne tråds side 4, samtidig sendte jeg det til Expert:


Kære Expert


På nettet har i følgende side: http://www.expert.dk/Globals/Kundeservice/MPEG4.aspx

Jeg citerer:
Alle fladskærme og tv-modtagerbokse, der sælges hos Expert lever op til de nødvendige tekniske standarder, så du kan se tv efter omlægningen i 2012.

og senere:
Du skal også lægge mærke til, at Boxer den 13. september 2011 annoncerede, at de fra april 2012 vil sende TV2 samt flere unavngivne kanaler i HD-kvalitet. Disse kanaler kan kun ses i HD med DVB-T2-udstyr. Du kan dog stadig se alle de berørte kanaler med DVB-T-udstyr, bare ikke i HD-kvalitet.

Kære Expert: Hvorfor kan jeg så finde et ellers udemærket Panasonic TXPC3E på jeres hjemmeside? Dette TV har ikke den fornødne tuner (DVB-T2) til at se den kommende TV2HD fra antenne (Boxer).

Og det er jo ikke bare de TV, der er masser af andre til salg på hjemmesiden som ikke har DVB-T2 og/eller CI+

Med Venlig hilsen

Jwin



Jeg fik følgende svar:


Kære Jwin.

Det er korrekt, at Expert sælger fladskærme og tv-modtagerbokse, der lever op til de tekniske standarder, så man kan se tv efter omlægningen i 2012.

Det betyder også, at du sagtens kan se tv, selvom din boks eller tv ikke har en DVB-T2-tuner. Du kan blot ikke se Boxers HD-kanaler, hvilket vi gør opmærksom på i den tekst, du også citerer i din mail. De selvsamme kanaler vil stadig kunne ses i SD-kvalitet. Du har selvfølgelig fuldstændig ret i, at det er vigtigt at informere omkring dette til kunder, der ønsker at få et Boxer-abonnement, hvilket vi også gør flere gange på vores hjemmeside samt i vores butikker.

Jeg henviser desuden her til Boxers pressemeddelelse fra den. 14/9-2011:
”HD er således et ekstra tilbud og en mulighed for dem, der gerne vil kunne se nogle af Boxers mest populære tv-kanaler i HD-kvalitet. ”

”…Det er vigtigt for seerne at vide, at der er to typer udstyr at vælge imellem: DVB-T og DVB-T2. Man kan sagtens anvende almindeligt DVB-T udstyr i mange år endnu til de kanaler, Boxer sender i dag, men ønsker man at se HD TV hos Boxer, skal man sikre sig, at man har DVB-T2 udstyr, forklarer adm. direktør Steen Ulf Jensen, Boxer TV A/S.”

Du kan læse hele pressemeddelelsen på www.boxertv.dk

Boxers nylige udmelding omkring HD-kanaler betyder ikke, at du så ikke kan finde f.eks. fladskærme med DVB-T, da en meget stor del af de fladskærme, der var i butikkerne, da Boxer annoncerede deres HD-kanaler er med DVB-T. Desuden berører DVB-T2 ikke alle kunder.

Vi har desuden lavet en guide på expert.dk, hvor det også fremgår, at man skal have en DVB-T2-tuner, hvis man ønsker at se Boxers HD-kanaler. Denne guide bliver hele tiden opdateret, når vi får nye oplysninger. Den første information på vores hjemmeside blev lagt ud, inden Boxer offentliggjorde deres tiltag med HD-kanaler, hvorefter vi opdaterede hjemmesiden med det samme.

Vores personale i butikkerne er også instruerede i at vejlede kunden korrekt i forbindelse med denne omlægning ud fra kundens ønsker. Det betyder f.eks., at hvis kunden ønsker at se tv via Boxer, så gør vi kunden opmærksomme på, at de skal have en DVB-T2-receiver, hvis de ønsker at se Boxers HD-kanaler.

Mvh
Henrik R Hansen
Kommunikationskonsulent Expert Danmark

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Jeg fik følgende svar:
det svar lyder da helt korrekt og intet misvisende, udover der nok er mange som misforstår "efter 2012" som værende jan. 2012 og tv2 bliver betalings kanal. Og så muligheden for TV2HD i april  2012, da begge falder i det år og det kører visse personer vildt på her..
 
men det handler jo om formuleringer, og dem har vi mange af. Rent juridisk holder den nok ikke, hvis man holder fast i "efter 2012".
 
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 20:47
Expert er begyndt at omtale behovet for DVB-T2  til TV2 og Boxer -  Det ser lovend ud.
 
Lars   Smile


Redigeret af reslfj - 06-Oktober-2011 kl. 20:48
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu